lördag 21 mars 2015

Solig lördag och nytt kamerahus

God morgon denna soliga men snöiga vår-lördag!


Ja, vilket underbart vackert väder vi har! Inte alls som igår kväll, när jag och Mannen i mitt liv badade där ute. Då föll det blöt snö på våra keps-skärmar ;) Men lika skönt är det ändå, att sitta nersjunken i vattnet. 

En tom bubbel-flaska syns genom köksfönstret, har ni sett... Slarvigt, va? ;) 

Har ni sett här då... ett nytt kamerahus flyttade hem till vår familj tidigare i veckan. Det var Mannen i mitt liv och Minstingen som kom hem med det. Vi hade pratat om det ett tag, eftersom Minstingen går en foto-linje och är väldigt foto-intresserad, och tycker att vår Canon 550D inte är bra...  Det blir nog mest hon som kommer att använda detta kan jag tänka mig. Själv är jag ju nöjd med det gamla... ;)  Men självklart ska jag också prova! Är det någon av er som använder detta hus? 


Nej, nu ska jag göra mig iordning för helgens trevligheter ;) Ha en fin lördag!



Maria

7 kommentarer:

  1. Ååå vad kul med en ny "leksak" , själv har jag en Sony så tyvärr har jag inte tagit bilder med en sådan kamera. Oj med snö ni fått, här är det barmark, grått och riktigt blåsigt. Här väntas också trevligheter så dags för mig att sätta fart. Ha en fin helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jajamen, jag köpte en 70D inför vår USA-resa i dec. Jag är toknöjd med den. Har önskat att jag haft tid att lära mig mera bara. Men nu börjar tillvaron lugna sig lite så snart kan jag nog ta mig tid.

    Ja, det var riktigt vackert att komma upp imorse då solen reflekterades i snön. Håller på att storstäda köket just nu, men måte hinna ge mig ut en sväng!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett nytt objektiv! Jag tror det är det jag har, har i n t e lärt mig det ännu:) En del snö har ni fått ser jag, trist. Här är det blåsigt, och på sonens match förut både regnade det, haglade och solen sken. Aprilväder:)
    Det låter så mysigt med en badtunna, hade gärna haft en på landet.
    Ha en fortsatt mysig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nej, jag har Nikon. Kul med nytt.
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Så kul med ny kamera! Praktiskt med fler fotointresserade i familjen:)
    Roligt att se dina fina Uppsalabilder i förra inlägget!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  6. Så härligt med att bada ute. Det är lyx 🌟
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Hej... Superfin kamera och fina bilder. Jag lär också köpa ny kamera. Någon liten och lätt när vi ska utomlands i höst!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...