onsdag 18 mars 2015

Nya sovrumsgardiner

Jag hade en idé om lite blått till det bruna i sovrummet...


Jag tänkte mig lite mörkare blått, bara lite grann, inte så mycket.  Kanske en mönstrad gardin och någon kudde i blått och brunt. Jag har haft lite jeansblått i sovrummet tidigare, men nu kände jag för lite mörkare blått. 


Jag hade en idé om ett påslakan som skulle göras om till gardiner. Trodde jag... tills jag hittade de här gardinerna i förra veckan! Jag blev lite smått förälskad i dem och kände att de var helt rätt! Grå botten med blommor i mörkblått, beige, natur och brunt. Kändes som att den skulle passa perfekt till vår rutiga tapet och grå heltäckningsmatta. 

Jag hittade gardinerna HÄR och det fanns även kuddar i samma mönster. Det var faktiskt Mannen i mitt liv som tyckte att vi skulle köpa gardinerna, när jag visade honom dem. Men kuddar, det kunde jag sy egna tyckte han. Och det har han ju rätt i! Det blir nog någon kudde i lite lappteknik och något passande broderi som matchar i färg med gardinens mönster. Kanske en text på också? 

Det blir alltså en liten sovrums-makeover snart. Men inga stora förändringar alls. Krukor och ljusstakarna i fönstren kommer passa perfekt, så de får vara kvar. Nej, det blir nog bara nya gardiner och några kuddar. Mer behövs inte för att förnya lite. 

Jag är så himla nöjd med vårt sovrum och valen av färger och material. Lite rustikt, classy med "country-living-känsla" och inte så romantiskt som våra tidigare sovrum nog varit... Varmt och ombonat men ändå ljust och fräscht. Lätt att addera någon färg till den grå-brun-vit-svarta basen, om man vill. Som blått t ex. 

Mer bilder kommer när allt blir klart, om ni vill se mer? 


Maria


4 kommentarer:

  1. Där har du hittat riktigt snygga gardiner! Mysigt och ombonat du har det i sovrummet. Fina detaljer.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad fint tyg till sovrummet du hittat, riktigt snyggt! Önskar vi hade fler tygaffärer runt oss...
    Porchen blev så fin i vårpyntet..
    Ha det gott vännen, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Ni har så himlans fint sovrum! Verkligen genomtänkt och snyggt. Men, visst, mörkblått blir ju fint till också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har i sovrummet och gardinerna va jättefina, påminner mig dock om att jag har tyg som ska sys till just gardiner, kanske ska göra det i helgen när det finns tid. Hoppas du har en bra torsdag.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...