tisdag 24 mars 2015

När man ser det vackra i det stökiga och testar nya kameran

"det enkla bor det vackra..." 
var det någon som sa ;)


Jag tror att det syftas just på det där enkla, inte tillkrånglade... Inte det där överarbetade... kanske...? Vad tror ni? 
Ja, själv ligger jag i soffan och min "utsikt" mot uterummet är den här.
Genom dörren ser jag trappsteget, som ska få ett parkettgolv, jag ser de där plastmattorna som ligger provisoriskt på golvet så vi ska slippa gå på betong-golvet i väntan på golv-värme och klinkers. Jag ser skarvsladdar som hänger lite hur som, i väntan på elektriker... Jag klagar inte... vi har många järn i elden här hemma och vill inte påskynda något resultat, det är inte det jag vill visa er eller berätta...

Nej, det jag vill visa är att helt plötsligt såg jag det där vackra i det enkla... 

Mitt i det där ofärdiga uterummet med till viss del provisoriska lösningar, men ändå det där rummet som jag tokgillar, mitt i allt det där, där ser jag hur vackert det är på det runda lilla bordet. 

Ett bord som blivit överbelamrat med saker som flyttats undan från annan plats och samlats på det pyttelilla bordet. Riktigt stökigt egentligen, men något säger mig att det är vackert... materialen, färgerna, blommorna, DIY-lampan, böckerna som vittnar om våra intressen... 


Jag blir helt plötsligt så sugen på att testa nya kameran! Första bilderna! Och jag tror minsann bilderna blir bättre!? Skarpare?  Helt oredigerade, men jag skulle väl ha knäppt några med gamla kameran samtidigt för att jämföra? ;) 

Men städa... det orkar jag inte göra. Inte idag, det får vara till någon annan dag. 

Jag väljer helt klart att se det vackra i det stökiga istället...



Maria

12 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, varför krångla till det:)
    Hoppas du mår bättre idag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ja, men eller hur... Man borde se det lite oftare bara!!! Det vackra i det stökiga :) Hoppas Du piggnat till lite :)
    Själv sitter jag spänd och förväntansfull... ;) ;)
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Så kloka tankar och visst är det vackert. Jättefint på det lilla bordet. Vila nu så du orkar sen.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Det är bra att kunna se det vackra, för visst är det sant att i det enkla finns det vackra. Japp det tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Det är bra att kunna se det vackra, för visst är det sant att i det enkla finns det vackra. Japp det tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vilket bra tänk. Så ska jag också tänka.

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Men du är ju för go du!
    Japp det är minsann så jag ska tänka varje dag då jag kliver in i vår pyttelilla hall som är belamrad med verktyg och byggmatrial till tvättstugan...huuu vad trött jag är på det....
    Men jag ska nog ta o pynta lite där så kanske det där trista försvinner..;)

    Å ert uterum är ju såååååååå fint!
    Så kul med ny kamera. Man får lite nytändning och vill fota hela tiden.
    Jag har en 60D men lika-samma 50 objektiv som du..;)
    Det är det jag använder allra mest då jag fotar inomhus...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Haha, ser inte det minsta stökigt ut i mina ögon. Bara vackert. Mysigt med såna där små stilleben. Under min pluggtid har jag missat er byggtid av uterummet. Måste läsa tillbaka lite sen. Älskar uterum. Förmodligen för att jag inte har nåt själv.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Håller helt med, det är ju mysigt när det känns som det bor någon i hemmet. Kan lätt bli lite för stelt om det alltid är "perfekt".
    Du har ett jättemysigt hem!

    kram Malin

    SvaraRadera
  12. Så skönt att kunna göra det! Och kanske är det så att det mest är en själv som tycker det är stökigt ibland, för när jag tittar på bilderna tycker jag bara det ser snyggt ut!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...