söndag 8 mars 2015

När man åker till Dalarna utan barnen

Den där Dalarna-vistelsen...

Det blev en annorlunda "upplevelse" detta besök i Dalarna. Det var nämligen bara jag och Mannen i mitt liv som åkte. Det var första gången vi åkte utan att något av barnen var med. Ni som hängt med här ett tag vet ju att vi har ett lurvigt 45-kilos problem när vi ska åka bort hela familjen ;) Syftar så klart på stora vovvens bil-ångest, som medfört att vi inte kan åka hela familjen längre eftersom vi inte har någon som kan ta hand om stora vovven under tiden.
Jag kläckte idén förra helgen, att vi kanske skulle åka bara jag och Mannen i mitt liv, så kan barnen ta hand om vovvarna hemma. Det blir liksom så, "alla eller ingen", när det gäller barnen, för ingen vill vara ensam hemma och passa vovven, och ingen vill följa med ensam heller, så då blir alla hemma ;) Detta var så klart okej med alla berörda.
Det blev ett lugnt, trevligt, stillsamt dygn där vi träffade delar av släkten. Istället för att köpa med mig blommor till min mamma och svärmor, så hade jag köpt armband från For Life. Mycket smart, tycker jag! Båda två har de upplevt cancer på nära håll och de blev glada över armbandet. 

Vi kom hem vid 17-tiden igår eftermiddag och hade planerat pizza till lördagsmiddag. Så skönt att slippa ställa sig och laga mat när man kommer hem och dessutom inte känner sig pigg...


Lite senare igår kväll kröp vi ner i badet, jag och Mannen i mitt liv. Så skönt att sjunka ner i dryga 39 grader varmt, titta på stjärnorna ovanför och bara njuta. Det där badet är en bra investering för välbefinnandet och helt klart värt varje krona! 

Det blev en skön lördag och även om jag kanske inte blev riktigt frisk av Dalarna-luften, så gjorde den gott för själen ;) Och i kväll kommer den utflyttade dottern med sambo hit på middag.
 Mysigt att vara samlade allihop!



Maria



8 kommentarer:

  1. Låter som en helt OK helg. Vi bastade i går gjorde alla möjliga skönhets knep som ansiktsmask och manikyr. Ett dygn här med utan "barn" lite skönt faktiskt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det där med att åka i väg utan barnen...Våra barn är nu i den åldern att de helst inte vill följa med på någonting längre. Och visst kan det vara trevligt att åka i väg på tu man hand, men ibland kan jag verkligen sakna den tiden när vi alla följdes åt! Fast, det är klart - skönt för vovven att slippa åka bil!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Lite egen tid! Även om du inte blev frisk så fick du lite miljöombyte.
    Hoppas du får en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft en mysig helg. Så bra att ni kan åka iväg själva och vovven(vovvarna) är trygg hemma.
    Den här helgen har ju gått i raketfart.
    Ha en skön söndagskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så härligt med lite miljöombyte! Själv åkte bara jag och Wiggo på hockeycup då mannen jobbade, det var en rolig helg att bara få
    Vara och ge all min uppmärksamhet till Wiggo

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Mysigt med miljöombyte.. Härligt. Ni verkar ha haft de mysigt! Kram

    SvaraRadera
  7. Det är en märklig känsla det där att man åker på äventyr och hittar på saker utan barnen. En riktig myshelg har ni haft, hoppas att du mår bättre o får en pigg start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vuxentid, underbart. När händer det? Väntar och längtar. :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...