lördag 7 mars 2015

Miljöombyte, hjälper det? ;)

Befinner mig just nu i Dalarna ( och bloggar från minipaddan)
Jag och Mannen i mitt liv hade planerat sedan tidigare att åka till Dalarna denna helg. Bara för en natt, fredag till lördag och sedan hem igen.  
Vila kan jag ju göra både i bilen och i någon annan soffa, så sagt och gjort. Vi åkte igår eftermiddag, solen sken och det kändes som vår! Resan tar bara ca två timmar, så det känns inte speciellt betungande. 
Jag tänkte som så att lite miljöombyte kan ju inte skada ;) Kanske t o m får mig att friskna till fortare! 
Just nu sitter jag i soffan å funderar på om jag ska läsa svärmors skvallertidningar eller om jag ska dyka in i den läskiga kriminalromanen som jag packade ner? Damernas finns också som ett tjockt blankt alternativ i min packning! ;) 
Fast jag hör hur det dukas vid matbordet, så det verkar vara lunchdags nu, skönt då slipper jag välja ;) 
Sen bär det av mot mina föräldrar på väg hem. 

                                   
                                         Och om miljöombytet funkar, det vet jag inte... 
                        Inatt fick jag kliva upp och "tvätta fram" ena ögat som var igenvarat... 



                                                                         Maria 

9 kommentarer:

  1. Fy för ögoninflammation men tummen upp för miljöombyte. Ha det så mysigt och krya på dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hua då, ögininflammation... Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart, så trist när det är så långvarigt..
    Hoppas miljöombytet gjort sitt ändå:)
    Tack, va kul att du gillar mitt bord. Det är ett arvegods från min mans mormor.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Go kväll!
    Kan nog vara skönt att bara komma hemifrån lite...bara det kan ju göra att man känner sig piggare!
    Så nu håller jag tummarna för att du kryar på dej och snart är frisk!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Här är en till som skulle behöva lite miljöombyte, fy så trist det är att bara gå hemma.... i alla fall när det inte är självvalt. Hoppas lite Dalarluft gör att du känner dig bättre. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre av lite miljöombyte.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Kan vara skönt att komma iväg och det där med ögat känner jag igen, hoppas du känner dig piggare snart. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Va mysigt att komma iväg en stund på tu man hand, det gör vi inte ofta och det känner jag att vi behöver göra... verkligen.. Kanske ska försöka överraska mannen med det framöver på vårkanten...
    Hoppas det blir bättre med ögat, fy så jobbigt..
    Ha en underbar helg.
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Det är skönt att komma bort så där ibland. Hoppas lgat blir bättre. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Hua, hoppas ögat är bätte nu Maria!
    Krya på!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...