måndag 9 mars 2015

Marsmåndag med tips på två väldigt olika filmer

Solen skiner denna Marsmåndag!


Efter helgens blåst, tror jag att det har torkat upp en del på vår gräsmatta som var rätt fuktig tidigare. Det är bra, vi behöver kratta lite löv så småningom, då vill jag inte att det ska "plaska" runt fötterna. Nu skiner solen och det blåser bara lite, lite. Det är vackert. Det är vår.

Jag tokgillar det här ljuset som kommer efter den mörka hösten/vintern (även om jag faktiskt tokgillar hösten också, på ett sätt). Tänk vad vi behöver dessa solens vitaminer! 

Det lyser in genom alla fönster och det blir riktigt.... ja... det blir riktigt L J U S T! ;) Jag struntar i att det syns förträffligt väl hur skitiga fönstren är, jag bara tankar energi, som jag så väl behöver just nu! Sen... Sen kan jag använda energin till att putsa fönstren. En annan gång. 

Tänkte att ni skulle få tips på ett par väldigt olika filmer.

Den här såg jag och Mannen i mitt liv en eftermiddag min första sjukomgång. Nej, nej! Inbilla er inget... det är inte den sortens film som man kan tro när man ser titeln! ;) Det är en rolig komedi, som gav oss många skratt! 




Och den här såg vi för flera veckor sedan. En film med betyget "okej, men ingen höjdare", inget att se på bio, men som "gratisfilm" via filmkanal så duger den. 


Vet att ni är flera som uppskattar mina filmtips, och att ni vet var ni hittar dem. Till er lite "nyare" anhängare vill jag berätta att jag har en etikett i vänsterspalten, som heter just "Filmtips", där finns alla filmer som jag tipsat om tidigare. En salig blandning. 


Nu ska jag nog göra mig en kopp kaffe och flytta ut i solen en liten stund. Sitta i lä mot husväggen på porchen... 
Hur skönt låter inte det? 



Maria

5 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Å den där översta skulle jag vilja se..
    Mysigt att bädda ner sig o kika på en bra film..
    Hos oss blåste det också storm i går, i dag blåser det i alla fall lite mindre.
    Ha en fin kväll!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om ljuset. Man mår så gott av det. Och tack för filmtipsen, förr hade jag koll på allt och nu inget. Så det hjälper mig att faktiskt komma med ett tips jag med här hemma. Man måste ju impa lite ;-)
    /Linda

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med solen, hoppas nu den ger oss energi och ta bort bacillerna. Här har det också blivit mycket film sista veckan... Kramis Suss

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder. Mina fönster är toksmutsiga, men det får vara så:) Hinner inte nu:)
    Älskar ljuset, det är helt underbart när det kommer åter. Och geggigt är det i trädgården, då är det lätt att rensa:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Solen strålar här med, men hua så kallt det är i vinden, inget som min ansiktsnerv uppskattar. Uppskattar gör jag däremot alla dina filmtips, har blivit en hel del film under vintern. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...