lördag 28 mars 2015

Lördag morgon i nystädat badrum

Mmm... så fräsch känsla...


Känslan av att tassa in i ett nystädat badrum på morgonen. Härligt! Att det dessutom är en lördag morgon, gör ju knappast saken sämre! 

Efter ett halvår med bruna beige och petrolfärgade frottéer, så kände jag att det var dags att plocka tillbaka det rosa, grå och plommonfärgade igen. 

Men badrumsmattan hittade jag inte???? 
Har en svag aning om att den åkte till soptippen? Undrar om det inte var så att den hade gjort sitt? Misstänker att det var så att den hade fått blekningsfläckar på sig, efter döttrarnas fix med hårblekning? Kan vara så... 

Tur att jag ska in till IKEA idag, där kan jag nog hitta någon som passar, tror ni inte? Eller... de kanske inte als har i någon färg jag vill ha? Vi får se. 

Ja, det blir alltså ett Uppsalabesök snart. Nyligen hämtade jag Minstingen i stallet och nu blir det lunch, sedan drar vi iväg.


Vad hittar ni på denna lördag, sista dagen med "vintertid"? ;)



Maria 

14 kommentarer:

  1. Snyggt! Blir sugen på att köpa lite nya handukar i fina färger nu:)

    Trevlig lördag! / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Här blir det rensning i Mors källare, sen en lugn kväll i soffan med stickningen. Hoppas du hittar något som passar på IKEA och att du får en bra lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Skönt! jag städade badrummet när vi satte in nya tvättmaskinen här om dagen. Vill verkligen köpa nytt där inne. Du har lika tvålpump som mig. Här lagas det mat till kvällens gäster. Tre rätters. Lite pyssel och dukning. KUL!! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vilket fräscht badrum och jag bara äääälskar de färgerna:))
    Hoppas du hittar nån matta på IKEa, annars har Åhlén mycket fint till bra priser med:-)
    Va?? Jag gav 99 kr för fjäderkransen, det var lagom tycker jag så jag förstår att du backade där.
    Vi har varit uppe sen halv sju här zzzz stalljour;-)
    Tur man inte behöver mocka hästskit varje lördagsmorgon säger jag bara ;-)
    Ha en fin lördag!
    Kram Anna

    SvaraRadera

  5. Härligt med nystädat...
    Vi har bara varit hemma idag det var ett bra tag sen vi var det! Hockey tar ju mycket av våran tid! Så vi har varit ute och fixat nästan hela dan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Vilket fint mysigt nystädat badrum du har! Hoppas du hittade en matta på Ikea. Jag har köpt min på Gripsholm, men det har du kanske ingen i närheten.
    I dag har vi röjt i garaget, skönt att börja med det. Vi hann dock inte klart.
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Visst är det en härlig känsla när man städat och gjort fint in i minsta vrå... Började ju min rensning förra helgen, men för mycket jobb stoppade det i veckan, orken tog slut efter arbetsdagarnas slut... Men idag är det ju typiskt städarväder, eller en tur till Västerås för lite shopping av tapeter och nya träningsskor! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jättefrsächt och kul att ändra om genom att "bara byta färg" du hittar säkert nåt på det Stora varuhuset ! :) Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...