torsdag 19 mars 2015

Läkarbesök, lunch på stan och inspirationsrunda ;)

Större delan av dagen har tillbringats i stan.


Idag kompade jag ut redan på förmiddagen och tog bussen in till stan. Stan i mitt fall är Uppsala. En stad som jag gillar mycket! Det var dags för Minstingen att besöka barnsjukhuset och sin diabetesläkare. Vi har varit så nöjda med vården på Akademiska Barnsjukhuset, sedan första dagen då Minstingen insjuknade i sin diabetes. Vänligt bemötta av trevlig och kunnig personal! Till och med så att min allra värsta "sjukhusångest" botades en del i och med det ;) Besöket idag gick också bra, värdena ligger fint för henne och det känns skönt. 


Efter läkarbesöket var det dags för lunch. Sjukhuset ligger väldigt centralt, så det är skönt att kunna gå och ta en lunch på stan. Det är ju viktigt att Minstingen äter på regelbundna tider, och det är mysigt att göra något extra efter läkarbesöken. Vi brukar luncha på stan, eller äta mellanmålsfika, beroende på när på dagen besöken ligger. Jag kallar det för kvalitetstid! Efter en asiatisk buffé så återvände Minstingen till skolan, och jag passade på att gå på stan lite. 


Solen sken ju även idag och det var en fin dag att gå på stan. Jag såg att det var folk på uteserveringarna. Uppsala har rätt många mysiga fik och brukar börja med uteservering ganska tidigt på året. Själv tog jag bara en kaffe från pressbyrån mellan mina besök i olika butiker. Jag gick en liten inspirationsrunda i mina favoritbutiker, hämtade lite idéer bland både inredning och mode. 


Såg en jättefin lykta som jag funderar på om den skulle kunna passa i vårt uterum. På tegelväggen vi har mellan fönstren. 
(se bilden nedan)


Men jag undrar om den kommer ta för stor plats, att den kommer sticka ut från väggen för mycket? Att den kommer vara i vägen när man ska gå runt bordet, sätta sig på kortsidan. Får nog gå tillbaka till butiken, ta mått och fundera. Snygg var den, eller hur? Tror att den skulle matcha taklampan snyggt! 
Tittade också ut några saker som ska sättas på önskelistan, till födelsedagen. (Fast jag fick ju en sådan galet dyr present förra året när jag fyllde, så jag blir nog kanske utan i år? ;)


Och så köpte jag några broderitrådar, en tygbit och några meter spets. Nöjd med min runda på stan så gick jag senare på eftermiddagen och mötte upp Mannen i mitt liv och åkte med honom hem. 

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan kolla in Badhotellet. En mysig serie. Följer ni den? 


Maria

6 kommentarer:

  1. Mysig dag på stan ni fick. Fint väder också.
    Jätte fin lykta! Om den blir förstor kanske du hittar någon annanstans att ha den. :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Mysig stund i vår fina stad. Nej jag följer inte den men den ser faktiskt bra ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Lät som en trevlig stund på stan. Så mysigt att insupa inspiration så där.
    Mannens o min brunch var toppenmysig! :) Tänk vad några timmar kan betyda mycket.
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när man har bra läkare och sjuksköterskor för barnen :) Jag har också en diabetiker, min yngsta och vi hade våran läkare hos Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna, Vilken vacker lampa, hoppas den passar i storleken. Ha en skön fredagskväll.. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Mysigt att förena något nödvändigt med något trevligt :) så skönt att ni är nöjda med vården för ert barn . Det finns tyvärr många brister i dagens sjukvård men barndiabetesvården kan vi faktiskt vara väldigt stolta över där vi är bland de främsta i värden , skönt då diabetes hos barn ju påverkar hela familjen och barnet resten av livet ! Badhotellet har jag inte sett men nu ska ja ta mig uppur badet och sen se på Mia Skäringer i Ack Värmland eller vad den nu hette :) kram Anna

    SvaraRadera
  6. Låter som en bra dag. Skönt att det funkar bra för dottern. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...