torsdag 26 mars 2015

Köksstäd och livssnack

Torsdag och städ-dag


Nja, det blev ingen riktig städ-dag idag. Inte av hela huset i alla fall. 

När jag kom hem idag på eftermiddagen, så drog jag igång med att städa köket först.


Det råkade bli en riktig storstädning av köket.

Noggrann torkning av alla snickerier, putsning av kakel och bänkskivor...

Inte en yta som slapp undan...

Det tog sin lilla tid, men jag hade sällskap av tvillingdöttrarna som hängde vid köksön (Ja, den ena var hemma och var sjuk och den andra bor ju inte här, därav inget städande från deras sida ;) och småpratade med mig om livet. Stora tankar om kärleksrelationer som ska vara för evigt och tankar om åldrande och dess konsekvenser. Allvars-snack på ett lättsamt sätt. 

Jag uppskattar de där stunderna då vi pratar om livet, när barnen anförtror saker. Uppskattar den fina kontakt som vi har.

Och jag uppskattar att ha ett rent hem. Även om jag får göra jobbet själv ;) 


Efter middagen tände jag lite ljus och njöt av ett rent kök! Tiden räckte inte till så mycket mer städning idag (Mannen i mitt liv dansade runt med dammsugaren en sväng) men det är ju en dag imorgon också, och i övermorgon... ;) 


Tänkte att jag skulle "beta av" rum för rum här framöver med lite "storstädning". Få lite vårstädat, med andra ord. Brukar ni storstäda på våren? 


Nu är det hög tid för Badhotellet, sedan sängdags!



Maria

9 kommentarer:

  1. Skönt att städa så där ordentligt i ett rum. Själv så hoppade jag städningen idag, tog en mysfika med Victoria. Jag hinner nog. Ert kök är verkligen supermysigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ditt kök är så himla fint! Härligt med nystädat och fräscht. Jag har med städat idag, men inte lika mycket som dig:) Men jag hann lite mer är jag trodde för D var senare hem från jobbet, och det var honom jag väntade på för att åka och handla mat.
    Fin fredag till dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen ett fantastiskt fint kök, jag önskar mig ett nytt kök men det ser ut som Love inte är helt övertalningsbar, men jag ger inte upp.. =) Ha en fin kväll och helg / kram Monica

    SvaraRadera
  4. Så härligt med storstädning. Jag satte ju igång mitt städrally förra helgen. Ska fortsätta i helgen. Mysigt med de där små stunderna med barnen. Känns viktigt att få den kontakten.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Snyggt i ert kök. Skönt med nystädat. Ha en fin fredag. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Härligt med pratstunder med döttrarna, det ger en "mammaenergi" Erat kök är helt underbart snyggt. Hoppas du får en härlig Fredag.. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Testar...
    Försökte kommentera igår men det gick inte, allt bara försvann hela tiden.
    Så nu gör jag ett nytt försök.
    Så härligt med rent o fräscht! Ser verkligen blänkande ut :)
    Jag är lite manisk när det kommer till städning tror jag;-) Fast jag tycker det är ganska kul och så är det såååå skönt när det är ordning och rent!
    Hi, hi, skönt att ha lite draghjälp iaf;-) Jag fick lite hjälp av dottern igår, så blev vi klara snabbare och kunde mysa i soffan med popcorn:)
    Kram o ha en fin fredag!
    /Anna

    SvaraRadera
  8. Sådär blir det ofta för mig med! Att man går igång i första rummet man börjar med! Och verkligen tar allt! Mitt mål är ju att vår och höststäda ordentligt, uppfylles inte alltid dock. Hasar runt sjuk härhemma idag och ska väl iallafall dammsuga köket lite och torka lite!
    Ha en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt..när städningen är gjord, och man kan sätta sig och njuta..!
    jag har numera så litet...så här städas det när det behövs...fniss
    När jag hade hus..så städade jag iof sig ofta. Men jag har aldrig vår och höststädat!
    Ha en fortsatt mysig dag! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...