fredag 13 mars 2015

Jag gillar...

Jag gillar fredag...


Jag gillar den där fredagskänslan, det där speciella med att veta att det är arbetsveckans sista dag. Att märka att många runt om är lite gladare än vanligt. Happy Friday! Jag slutade tidigt idag och tog med mig de två yngsta döttrarna för att åka och helghandla. Jag gillar att helghandla, jag gillar när det är så där lagom mycket med folk i mataffären, handla i de manuella diskarna och köpa hem "fredagsgott". Gå där och känna mig glad, "fredagsnöjd" och lite "fredagssnygg" där jag går i kjol och stövlar.... Fåfäng? Ja, faktiskt. Lite i alla fall. Gilla eller inte gilla på det, det överlåter jag  faktiskt till er ;) 
Men först var vi på ikea, åt mellanmål där. Jag gillar att ha de där små vardagslyx-stunderna med barnen. Gillar att vara tillsammans. Jag köpte en urbillig coffee-table-book. Gillar coffe-table-böcker. För tygnördar. Som jag. Jag gillar tyger! Köpte några bitar till lite planer som jag har. Gillar! 

Hemma igen, hjälper jag äldsta dottern att prova ut en drink på rabarberlikör. Gillar att vara "hemmabartender". Gillar "invecklade" drinkar med både det ena och det andra. Gillar resultatet, men dottern ville ha sin sötare.
Mannen i mitt liv kommer hem med ljuvliga rosor. Gillar! Mannen i mitt liv, där räcker det inte med gillar... där pratar vi så klart älskar!  Sitter i uterummet och lyssnar på skön musik. Gillar. Snart blir det ett bad ute, något jag också gillar. Sen blir det skaldjur och lite annat gott. Gillar skaldjur. Mycket. Så klart blir det också fredagsbubbel... gillar....



Sa jag att jag gillar fredagar, förresten? ;) Trevlig fredagskväll till er alla! 




Maria 


7 kommentarer:

  1. Vad trevligt! Att du gillar så himla mycket och det är ju bara bra. Gillar ditt inlägg, så positivt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också fredagar:) Tokgillar känslan:) Ingen handling eller bad för oss, men väl vaccination med Lykke och kött på grillen:)
    Spännande att se vad du ska göra med tygbitarna.
    Ha en riktigt mysig fredagskväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Samma här, gillar också dessa fredagar! Önskar dig en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Älskar också fredagar!!! Gott med skaldjur. Happy friday! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också fredagar !!! Jag köpte goda små gottis till ikväll med gott vin ! Tack för att vara positiv och jag älskar din blog !!! Bon vendredi !

    SvaraRadera
  6. Så härligt! Tror inte det är många som jobbar må-fre som inte skriver under på att man gillar fredagar :)
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Gillar det helt klart... FREDAGAR! Veckans bästa dag! Men gillar inte att jag missade din utlottning.... Det är jobbets fel :( Har inte gjort annat än jobbat, ätit, sovit och sen upp och jobbat igen. Ska tydligen bli så ett par veckor till.. :( :(Inga vikarier som sätts in! Stort OGILLA på det! Men nu är det lite nya vindar på G, som det är stort GILLA på :) :)
    Stor varm och solig lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...