tisdag 3 mars 2015

Innanför dörren! - We Decor Life

Innanför dörren... Temat hos Decorlife denna veckan...

Innanför dörren... innanför den där vansinnigt snygga (enligt oss, husägare ;) grå (dyra) dubbeldörren (som egentligen inte alls rymdes i budgeten för dörrar till vårt husbygge) som vi bara var tvungna att ha på drömhuset... innanför den dörren...

Innanför den dörren öppnar vårt hem upp sig för besökaren. En stor rymlig hall (utan en massa kläder och skor som möter en vid första ögonblicket) med en öppen planlösning. Den mycket uppskattade murspisen sträcker på sig ståtligt och är bland det första man ser innanför dörren. Den stora vovven ligger också ofta synligt i hallen, innanför dörren. Vår vakthund ;) 


Innanför den där grå dörren har jag och Mannen i mitt liv skapat vårt sjunde gemensamma hem, om man ska räkna med det där tillfälliga fyramånaders boendet vi hade när vi byggde vårt förra hus.

Det är vårt tredje hus och jag skulle vilja säga att det är något av drömhuset vi byggt. Åtminstone så nära den verkliga, realistiska drömmen man kan komma. Vi trivs i alla fall så otroligt bra innanför dörren! 
  
Det var min tolkning, och för flera tolkningar i "We decor life-utmaningen" tittar ni in HÄR.


Maria

8 kommentarer:

  1. Riktigt snygg dörr! Den färgen är verkligen supersnygg!

    Ni har så himla fint hemma och jag förstår att det är ert drömhus!

    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg dörr. Det är så fint med dubbeldörrar. Och lika fint när man kommer innanför- Kram Suss

    SvaraRadera
  3. WOW så himla läckra dörrar .Tycker att det är skitsnyggt med dubbeldörrar.Ni har det så himla mysigt och fint hemma .Förstår dej att det är ert drömhus .Njut kvällen .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Förstår att du spräckte budgeten för att få den ursnygga ytterdörren. Vilken rymlig och härlig hall ni har, vi har nog världens minsta hall, typ gå in backa ut, ha, ha, gästerna får stå på rad för att hänga av sig o komma in.......låt mig skriva så här, det var inte för hallen vi köpte huset precis.. Ha en skön kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte ni gjorde helt rätt som unnade er dörren. Den är så fin. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Å så välkomnande och superfint! Och gosiga stora vovven som ligger där:) Dörrarna är helt outstanding, jag skulle gärna ha dem, eller en enkeldörr för dubbel får inte plats tyvärr. Och garagedörrar behöver vi pronto, och det är inte med i vår budget för kommande projekt. Undra om dina dörrar finns som garagedörrar?
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Riktigt välkomnande, kan jag absolut intyga :) :)
    Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Den där filmen är så bra men vad man gråter till den!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...