lördag 14 mars 2015

I väntan på gästerna

Strax dyker de upp, våra nattgäster.


Svägerskan med familj kommer och gör oss sällskap denna lördag. Det  ena gästrummet är bäddat och klart.  Det är inte så dumt att ha fått ett till rum över. Att ha två gästrum känns riktigt lyxigt! Det ska bara "renoveras" så det får "min stil" istället för den utflyttade dotterns. Ja, det är ju hennes gamla rum. Just nu känns det mest som ett rum med "ihop-plock". Men visst är den handvävda gamla trasmattan vacker!? Den har min farmor gjort en gång i tiden. 

I väntan på gästerna så kopplar vi av en stund i uterummet, jag och Mannen i mitt liv. Vi har förberett en bbq-sås till kvällens grillning och korkat upp en flaska rött. En liten välkomstdrink ska jag kanske blanda ihop tills de kommer?  Ja, jag tror jag går och gör det, pronto! ;)


Ha en fortsatt trevlig lördag, hoppas solen skiner på er med, som den gör hos oss!


Maria

8 kommentarer:

  1. Mysigt! Ha en härlig helg och njut av sälskapet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni får en riktigt mysig lördagskväll. Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig kväll ni kommer att få, mysigt med övernattningsgäster. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Mysigt gästrum. Ha nu en härlig helg med gästerna.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt det låter och jättefint gästrum. Underbart!!

    Stor kram finaste

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Men gud så mumsigt med grillat och ett glas rött. Kul med nattgäster med. kram

    SvaraRadera
  7. Bra med ett extra rum. Vi har tyvärr inget men vår lilla ungdomshörna brukar funka som ett. En bäddsoffa och så kan man dra för ett draperi. Så då är det som ett litet rum.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...