måndag 30 mars 2015

Fint som snus.... ;)

Måndag morgon. Ledig...


Jag har tagit ledigt idag. En dag med påsklov! Sen väntar tre dagars jobb, varav den tredje är en kort dag. Då är det påsk!

Jag sitter vid frukostbordet i köket och ser rakt igenom uterummet över till vardagsrummet. Det är vad jag kallar rum i fil ;)

Där inne på bordet har blommor och annat piff fått sällskap av en urgammal snusdosa i mässing. Det är Mannen i mitt liv som fått den av sin mamma. Och nu har jag redan glömt vem som hade ägt den... Tror det var svärmors farfar... Måste kolla upp det igen, så roligt att veta. Ska ta reda på namnet också. Svärföräldrarna var ju här igår, och de såg den på bordet. Min svärfar känner tydligen mig, för han hade sagt att den där skulle jag nog lägga någonstans ;) Så klart! Fina saker ska vara framme! Fint som snus, ju ;)  Tokgillar ju roliga detaljer! 

En ny fin ljuslykta i glas och mässing står också på bordet. Ett riktigt fynd från förra helgens besök i Stockholm. Indiska sålde ut i en lokal och jag gav inte ens trettio kronor för den. Prislappen vittnar om att den kostat 149 Kr. Det ni, ett fynd fint som snus ;)


På tal om Stockholm... Är på väg dit snart med Minstingen för att leta jacka till henne. Wish me luck! Det kan bli en svettig uppgift... ;)  


Maria

13 kommentarer:

  1. God förmiddag!
    Önskar dej en härlig dag! Njut i Sthlm...även om det blir svettigt...:-)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så fint med ditt blickfång där på bordet:)
    Lycka till på jackjakten;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med ledig måndag!!!
    Och vad kul med en tripp till Stockholm!

    Fint du har det!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Kul med annorlunda snygga detaljer. Hoppas ni hittar nåt till dottern. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Fynd höjer pulsen alltså! : )

    SvaraRadera
  6. Rolig liten detalj på det snygga bordet. Vilken underbar ljuslykta och vilket pris... Hoppas det gick bra att hitta jacka idag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så mycket fina detaljer.
    Skönt med en extra ledig dag, tänkte jag också ta men blev helt plötsligt
    uppbokad på en massa möten på jobbet, ja så kan det gå :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Du kan det där med att pynta, så himla fint. Vilket fynd du gjorde i ljuslyktan. Roligt med en snusdosa med historia.
    Jag skulle gärna vilja ha en sådan "boll/klot", så snyggt.
    Hoppas ni hittade en jacka:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vad fint du har det på bordet! Och kul med detaljer som betyder nåt eller har en historia och samtidigt är vackra :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Härligt med en ledig dag o få spendera den med dottern i storstan, mysigt. Älskar också udda detaljer och du har verkligen öga för det där lilla extra. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Skönt med ledig dag! Jag kör lediga fredagar.
    Påsklov har vi nästa vecka och då får jag 3 lediga dagar. Ska bli skönt och så får N påsklov.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Oj vilken skatt du fick av svärisarna! Såna saker är ju hur kul som helst.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Underbart med lite udda detaljer ! Härligt med ledig måndag mysigt med egen tid med dotter .Kram Rita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...