tisdag 10 mars 2015

Ett stycke textil lycka! (och ni har väl inte missat...? ;)

Tyger är som godis för mig! Mitt ögongodis!


I fredags när jag och Mannen i mitt liv precis rullade in i vår gamla "hemort" så bad jag om att få slinka in i ortens bästa tygbutik, den ligger precis när man kommer in i "civilisationen", så det är verkligen ingen omväg.  Mannen i mitt liv, som absolut aldrig gillat att vänta på mig i bilen vid dessa besök, gav mig ett -"Okej, bara det går fort"
Jag föll direkt för det snygga fräscha trikåtyget! Precis "mina färger"! Blått i olika toner, vitt, beige och brunt! En färgkombination som jag är lite svag för! Jag ser redan den färdiga klänningen framför mig, till bruna höga stövlar, eller sandaletter, jeansjacka eller vit kofta till... Ja, just det, klänning... det ska bli en klänning ;)

Mannen i mitt liv blev förvånad över hur snabbt det gick!  Nog hade jag kunnat titta runt lite mer, men jag blev nästan yr av det där korta besöket, på grund av förkylningen. Så han hade tur ;) Jag och svärmor hade tänkt åka dit igen på lördagen, men jag orkade faktiskt inte. Det får bli vid nästa visit.
Några inredningsidéer jag har till sovrummet, förstärktes ytterligare i och med detta tyget. Men det är en annan historia som jag återkommer till. Ni fattar säkert ändå att det handlar om färgerna! Och kanske mönstret...? ;) Sådan är jag... mina inredningstankar triggas igång av lite vad som helst, och det ena leder till det andra. 

Vill bara påminna er om utlottningen jag har på bloggen. Ni hittar den här, samt högst upp i vänsterspalten. Avslutas imorgon, onsdag, kl 12. Missa inte om ni gillar smycken!



Maria


8 kommentarer:

  1. Vilket underbart tyg! Önskar att jag kunde hitta inspiration lika lätt! Ser fram emot att få se klänningen färdig! :) Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint tyg! Kommer bli jättefin klänning! Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt tyg! Spännande och få se den färdiga klänningen sen. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Super läckert tyg ! Ååå vad spännande att se den klar sen .Kram Rita

    SvaraRadera
  5. Den klänningen beställer jag =)

    SvaraRadera
  6. Gud vilket fint tyg, gissar att klänningen kommer bli superfin.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Åhh så fint tyg. Du kommer bli så fin i din nya klänning sedan. Just ja jag ska gå in och vara med och tävla. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Mycket snyggt tyg! Det ska bli kul att se hur fin klänningen blir :)

    Krya på dig!

    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...