onsdag 4 mars 2015

Bland filtar, kuddar och tidningar dyker det upp ett filmtips!

Lägesrapporten från soffan denna lill-lördag...


En envis hosta som både verkar torr och slemmig på samma gång, hur det nu är en möjlig kombination?! ;) Ingen feber tack och lov, men verkligen ingen ork. Börjar bli riktigt riktigt trött på det här, låg ju en hel vecka för ett par veckor sedan, och så jobbade jag förra veckan, men kände rätt snart att orken inte var tillbaka. Så i söndags kväll/natt så slog hostan till igen :(  
Enda "fördelen" är väl att jag är tystare än vanligt, eftersom jag blir alldeles slut av att snacka ;) Fast helt tyst är jag ju förstås inte, måste ju "prata av" mig lite när mina familjemedlemmar kommer hem ;) 

Jag bläddrar både i tidningar och bland filmerna på filmkanalerna och plötsligt kom jag att tänka på det där riktigt mysiga romantiska dramat "P.S I Love You". Jag har både läst boken och sett filmen.

På baksidan av filmfodralet kan man läsa följande:

P.S I Love You  är en fantastisk härlig och rolig romantisk komedi baserad på Cecelia Aherns hyllade roman med samma namn. Holly Kennedy har träffat sitt livs kärlek i den glada, spontana och kärleksfulla irländaren Gerry. Så när Gerry blir sjuk och dör står Holly helt handfallen. Men det visar sig att Gerry har haft en plan och skrivit tio brev som levereras en gång i månaden, på olika fantasifulla sätt, till Holly för att hjälpa henne med sorgen och vidare i sitt liv. Varje brev avslutas med "P.S I Love You"

Jag kan bara instämma! Det är en fantastisk härlig film! Är man av den känsligare sorten, när det gäller sorg och kärlek,(som jag) så kanske det letar sig fram en tår... Det är en gripande men samtidigt rolig berättelse och O M (Gud förbjude) jag skulle hamna i samma situation så önskar jag att Mannen i mitt liv hjälper mig på samma sätt ;) 

Filmen har ett antal år på nacken, så många av er har säkert sett den? Om inte, så G Ö R det!!! Verkligen sevärd! En av mina favoriter!



Maria

6 kommentarer:

  1. Din stackare som är sjuk. Krya på dig! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Men fy stackars dej som är sjuk .Ålskar den filmen bara så bra .Massor av krya på dej Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Så trist att ligga sjuk... Krya på dig!
    Tur det finns lite bra filmer att se då.
    Kommer ihåg när min kompis och jag såg den... Hon skulle ta med en romantisk mysfilm... Slutade med att vi grät så vi hulkade..
    Jag dras till sådana filmer, fast jag vet att de griper tag i mig så eftersom jag själv varit sjuk.. Ändå kan jag inte låta bli att titta och så gråter jag alldeles hejdlöst..
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Go kväll!
    Visst är filmen underbar! Vet inte hur många ggr jag sett den!
    Så trist att du fortfarande är sjuk...krya nu på dej och var rädd om dej! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt att det inte ger sig. Du får rå om dig så mycket och krya på dig. Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Men..... Vilken otur du har nu då, med sjukdomar!!! Hoppas verkligen du kryar på dig fort!
    Tack för filmtipset. Låter som en film i min smak - jämförelsevis med den andra, för länge sen..The conjuring...*skratt* Fy vad rädd jag var..!!
    Nu ska jag sippa på ett glas vin.. Ledig dag imorgon, efter att ha jobbat häcken av mig i dagarna tre... 8-9 barn, mellan 06.00 - 17.00... Kollegor som är sjuk :(

    Lill-lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...