torsdag 5 mars 2015

Att försöka se det positiva i att vara sjuk... (och ett till filmtips)

Vågar jag säga att det nog går åt rätt håll...? 

Det är något som släppt... inte bara lilla vovven som släppte sig under filten i morse (gaah, vilken stank från en så liten sötnos...;)... Nej, jag tänker på min förkylning. Nu börjar det övergå i att snyta sig, tecken på att det är på väg åt rätt håll. En "övergående förkylning" för att använda ett uttryck jag hört någonstans. Räknas visst inte som att vara sjuk, utan att gå närmre in på ämnet ;) 

Hur som, jag är fortfarande inte frisk och är hemma, och tänker att jag ska vara helt frisk när jag går tillbaka till jobbet ;) Om man ska se något positivt i att vara hemma så är det väl att man kan passa på att se de där filmerna som aldrig blir sedda. Det handlar ofta om drama-filmer när jag är sjuk. K A N bero på att det är de filmerna som Mannen i mitt liv oftast hoppar över... Och det kan innebära att vi missar vissa guldkorn. (Som den jag såg i morse)

En till positiv sak är att man kan smsa Mannen i sitt liv och föreslå en lunch tillsammans. Den goa söta Mannen åker förbi något schyst ställe och plockar upp lite hämtmat och så äter vi varsin subway-macka i uterummet och småpratar lite. Jag är ju en riktig smörgås-lover och den där starka jalapenon var bra för förkylningen, märkte jag! ;) (satte fart på nästäppan, om man säger så...)

Mannen återvänder till plikten på sitt kontor och jag passar på att hämta lite frisk luft i solen, ute på porchen. Det är positivt! Att ha möjligheten att enkelt få lite frisk luft. Tacksam över att ha den möjligheten. Jag sitter där en stund, njuter av kaffe och en tidning. En filt om benen och det är riktigt, riktigt behagligt! Underbart, det känns som vår! Det Ä R vår!!! 

Jag sitter där i solen en liten stund och tänker på hur bra jag har det, trots att jag inte är frisk... det är ju ett tillstånd som kommer att gå över snart, det hade ju kunnat vara värre... Jag försöker tänka positivt helt enkelt. Får lite inredningstankar och idéer som jag ska göra något åt, sedan när jag är pigg igen!

Lite piggare går jag in och bläddrar i nästa nya tidning ;) Solen kan verkligen göra gott! Och så var det den där filmen jag såg i morse, måste tipsa er om den!


Ett spännande, gripande drama med romantik och värme, knappa två timmar lång. Se den om ni inte gjort det!


Maria

9 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut! Själv var jag nog (dumt nog) inte helt frisk när jag, efter att ha varit sjuk en vecka, gick tillbaka till jobbet. Men nu ska jag vara hemma igen eftersom yngsta barnet blivit sjuk. Och då ska jag minsann försöka njuta och tänka positivt som du gör, istället för att gnälla om att vi bara är sjuka! :)
    Trevlig kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är på bättringsvägen, verkar vara många som är sjuka nu. Och trots sjukdom
    är det ju lite mysigt att se på film. Inget ont utan det har något gott med sig :)
    Ta hand om dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Trist att vara sjuk, men så skönt att det är på väg åt rätt håll. Låter mysigt med lunch i uterummet, och filmtittande.
    Tack för filmtips.
    Krya på dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Bra Maria, att du tänker positivt. Det är du i ett nötskal. Vad skönt det ser ut. Min eftermiddag blev en kort stund i mammas hammock sen vardagsrumspiff/städ. Krya på dig och njut av våren. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Du får vila upp dig i helgen så du blir frisk nån gång! Var det nu ni skulle upp till snön i Dalarna?

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Skönt att det går åt rätt håll!!! Hehe vilken busig hund :-).

    Visst var det härligt med solen!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Haha,ja hundar kan ju dra av riktiga brakare alltså ;) haha...

    SvaraRadera
  8. Usch för trista sjukdomar... :( Men jag skulle ju gäääärna hålla till på din veranda om jag var sjuk, ser verkligen supermysigt ut!! Och nu går det fort, våren är på ingång :) Tack för fina filmtips också, gillas :)

    Önskar dig en finfin helg!

    kramar aka

    SvaraRadera
  9. Visst är det ljuvligt att kunna sitta och njuta i solen! Även om du inte är frisk som du skriver, så går det ju snart över! Solen kan verkligen göra underverk!
    Tack för filmtipset...och nu hoppas jag att du snart är helt frisk!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...