söndag 1 mars 2015

Att förgylla en lördag

Jag ser mig själv rätt mycket som en livsnjutare!


Jag tycker att jag är hyfsat bra på att leva i nuet och även att sätta en liten guldkant på tillvaron. Och just på helgerna kan man ju lyxa till det lite extra, utan att det för den skull måste betyda att man går ut och äter eller är ute på andra kostsamma trevligheter. 

Lika mycket som jag uppskattar utflykter och hotellvistelser så uppskattar jag vårt hem, att få vara hemma tillsammans och kanske lyxa till det hemma. Som igår, då handlade jag hem lite nytt till "hemmabaren" och blandade ihop en god drink och så hade jag köpt hem lite tapas. En färdig liten bricka denna gång med blandade delikatesser. Enkelt och snabbt att bara duka upp lite snyggt. Jag fyllde på med salami och ett par goda ostar också. Det fick bli mitt och Mannen i mitt livs mellanmål igår eftermiddag. Så klart satt vi i uterummet och det var sol utanför och nog kändes det då som att vintern gjort sitt ;) 

Senare på kvällen skålade vi vid köksön med rosa bubbel för att fira Mellantjejens körkort lite mera "officiellt" och så kröp vi ner i spa´t jag och Mannen i mitt liv, och drack ur glaset där. Efter ett långt skönt bad så blev det tvårätters med skagentoast och efterföljande Rostas med Hasselbackspotatis. Vi avrundade kvällen med musik, prat och skratt jag och Mannen i mitt liv. Precis så där som jag vill att en riktigt bra lördagskväll hemma, ska vara! 

En riktigt lyckad lördag med andra ord! Hemmalyx och mys! Hoppas ni också hade en trevlig lördag!


Maria

7 kommentarer:

  1. Så som livet är när det är som bäst. Ser jättegott ut. Jag var rätt trött igår kväll somnade snabbt i tv-soffan. Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Gäller att sätta lite guldkant på tillvaron och det tycker jag du verkar vara bra på!
    Grattis till körkortet, vad skönt att ha det avklarat. Här ska vi börja övningsköra i sommar. Svårt när hon pluggar på annan ort.

    Ang att hinna med så gäller det att priotera. Du gillar att sy så då prioterar du det. Många som inte tycker att de hinner med bör se över vad de gör. Många fall så hamnar man kanske i soffan framför tråkig tv när man egentligen kan göra något annat som man tycker är roligare. Gäller att bestämma sig och priotera.

    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite guldkant i vardagen! Just nu trivs jag bäst hemma och har haft en riktigt avkopplande och givande helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt lördag ni haft, skönt att din man är hemma igen. Jag gillar också att mysa till det, igår hade vi det så skönt på landet, jag brukar ju ha separationsångest när jag ska åka där ifrån, men det gick rätt okej idag ändå:)
    Ha en skön kväll och en bra vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Sååå härligt det låter/lät... Jag trivs också hemma, och att sätta guldkant på tillvaron. Som nu ikväll, efter att ha varit och träffat vårt nyaste barnbarn smockade vi i oss nybakt Nutella -kaka och vaniljglass. Så nu mår jag nästan illa..... *skratt* Ska nog hålla mig till ditt recept, lite ostar mm istället
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Åhhh så underbart det ser ut. Får man komma över på era lördagar, hihi. Bilderna är mycket lockande ♥♥
    Det är detta som är livet. God mat och vin i ett bra sällskap.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Carola

    SvaraRadera
  7. Jag tror det bor en livsnjutare i oss alla på något sätt.. Jag njuter också av livet och frösöker göra så mycket som möjligt med och utan barn.. Man ska ta vara på stunderna man har ihop!Lite lyx kan aldrig skada heller..Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...