fredag 27 mars 2015

A special gift for a special person...

Ja, men visst blir man smickrad...


Förra veckan kom ju Mannen i mitt liv hem med en present "bara så där", den där fina lilla kokboken av Leif Mannerström, och en kock-kniv. Också den från Mannerströms utvalda. 


Prylarna låg snyggt förpackade i en svart ask med text i kopparfärg. "a special gift for a special person" stod det snyggt textat på locket. Grejen var den att det stannade inte med överraskningar och gåvor där... 

Nej minsann, för i asken fanns också ett gåvokort med lite olika köksprylar från Manneströms utvalda, att välja mellan. Jag valde skaldjursbestick och ett par kökshanddukar och idag har jag hämtat ut ännu en sådan där snygg ask (denna gång i grått och silver) med smickrande text... "a special gift for a special person"... Jo, jag tackar jag!

Passar bra för vi har bara fyra hummerbestick och en röd ful klo-knäppare... Tokgillar ju skaldjur och ser fram emot att inviga de nya besticken. Kanske någon dag i påskhelgen, när vi tröttnat på sillen? För idag, denna fredag blir det lite charkisar, ost, oliver, gott bröd och annat smått och gott! Också något jag tokgillar! Gillar att servera mat som man slipper tillaga på fredagar. Det ska vara enkelt eftersom vi också vill koppla av och bara vara (Fast om jag ska vara ärlig så har det inte blivit så mycket "bara vara" förrän nu, jag har storstädat badrummet....)
Kanske ta en liten fredagsdrink (just nu sippar jag på en RC) och sedan är det ju bad-dag på fredagar! 

Vad hittar ni helst på till middag, en fredag?


Maria

7 kommentarer:

  1. Passar ju jättebra in på dig " a special gift for a special person". Det är så gott med skaldjur, får se om det blir kräftor till påsk.
    Vi har hamnat i en ny vana att köpa med thaimat hem på fredagar, det är för att sonen tränar och man ska lämna och hämta. Men snart kan han cykla dit och då blir det nog att vi lagar mat hemma:)
    Sedan blir det soffan med ett glas vitt och något gottigt:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken fin present till en speciell person. Skaldjur är väl det bästa som finns. Kram kram Helena

    SvaraRadera
  3. Älskar också skaldjur, men det blir inte så ofta av nån anledning. Vilka fina presenter! Och mysigt med fredagsbad.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Kul! Sånt gåvokit fick min man i julklapp av en målare. Himla fint!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin present! Härligt att få något så där bra lite apropå :)
    Här kollar vi på Let's Dance, men nu är maken o hämtar hem dottern från skoldiscot ;-)
    Kram o ha en fin helg!
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Eftersom jag har en restaurang så blir det som vanligt matlåda från jobbet men lördag och söndag får Love bjuda mig på nått gott och eftersom han ör jägare så brukar det bli något riktigt gott vilt 🍴 och som förrätt blir det min älsklingsrätt kalixlöjrom med råraka och klassiska tillbehör
    Trevlig kväll 😄

    SvaraRadera
  7. vilken fin present!Baddag på fredagar? :) har du hemma spa kanske. Duktig du är som storstädat badrummet! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...