söndag 29 mars 2015

Å så blev det sommartid... och ett filmtips

Ni har väl ställt fram klockan? 


Ja, nu är det "sommartid". Åtminstone på klockan ;) Sommaren får vi nog vänta på ett tag till. 

Igår kväll överraskade jag Mannen i mitt liv med hans favorit-förrätt. Nämligen Löjromstoast. Himla gott var det, och vi tog en liten snaps till... fast det varken är jul, påsk eller midsommar. Men sommartiden var ju inte många timmar bort i alla fall ;) 

Sen satt vi där i uterummet i de levande ljusens sken, under "Earth hour" och småmyste. Ni släckte väl? Vi brukar faktiskt göra det varje år. Lite mysigt att bara ha levande ljus tända, tycker jag. 
Imorse blev det faktiskt en rejäl sovmorgon. Dels blev det lite sent igår kväll, vi hade klivit upp tidigt igår morse för skjutsning av barn hit och dit och så ställde vi ju fram klockan. Så vi klev inte upp förrän fram emot halv elva. Vid lunch dök svärföräldrarna och den utflyttade dottern med sambo upp. Vi har småfirat Mellantjejen som fyller 20 på tisdag. 

Ikväll ska vi se den senaste Beckfilmen, som hade premiär igår. Har ni sett den som hade premiär förra lördagen? 


Nummer 29, med titeln "Invasionen". De är riktigt bra, Beck-filmerna och man kan ju bara inte låta bli att gilla Persbrandt som "Gunvald Larsson". Vi såg den här i måndags och jag kan absolut rekommendera er att se den och de andra nya som släppts här under vintern/våren. Så ikväll är det alltså dags för nästa film. Vi ser dem via "C More" om någon undrar. 


Gillar ni Beck-filmerna? 



Maria

11 kommentarer:

  1. Vad fint du dukat där i uterummet. Min Mans favoritförätt också. Faktiskt så glömde jag att släcka ner, fast vi satt ute i uterummet med massor av värmeljus. Jag vill också se Beck i kväll. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mysigt ni har det, och så fint du dukat. Skulle gärna sitta där och äta, ser så inbjudande ut:).
    Ha en skön kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jätte fint i "uterummet" och löjrom, jammi, det bästa jag vet ..Kalix förstås ....åsså Beck filmerna har jag sett vi såg den sista i går från dreamfilm, det funkar bra. Och visst e han bra Persbrandt, ska bli kul att se den nya Gunvald Larsson. Kristofer Hivju jag undrar hur det blir, om han ska raka av skägget eller????Och ska han prata Norska??? spänningen är olidlig =) Ha en fin söndag/ Monica

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och va gott det lät:))
    Ha ha tyckte jag låg kvar länge, ända till halv tio;-) Fast enligt kroppen var den ju bara halv nio:))
    Ha en skön kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Sommartider hej hej sommartider.....så härligt! Vi såg också Beck i går och jag gillar dom. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Sommartider hej hej sommartider.....så härligt! Vi såg också Beck i går och jag gillar dom. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Yes vi ser Beckfilmerna med på C-More. De har ju vara ganska olika stories i dem alla 4 - det är roligt och alltid bra skådespelare osv, Klart sevärt! kram

    SvaraRadera
  8. Ser både gott och mysigt ut. Löjroms toast är min favorit också :)

    SvaraRadera
  9. Så gott och mysigt det såg ut! Vid det bordet hade man gärna slagit sig ner!

    SvaraRadera
  10. Ja,men så gott med löjromstoast....
    såg invasionen igår och sjukhusmorden =) beck är bra.

    kram

    SvaraRadera
  11. Så himla gott och mysigt det ser ut .Har kollat på dom 2 sista filmerna .Beck är kanon.Kram Rita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...