söndag 15 februari 2015

Soffläge med filmtips

Miljöombyte...


Här, liggandes i soffan har jag spenderat denna soliga söndag... Ännu en natt med hög feber och en dag med febernedsättande. Idag har  jag ändå "avancerat" till soffan samt dessutom fått i mig en vaniljsemla som Minstingen monterat ihop, förutom en rostmacka vilket var det enda ätbara jag fick ner igår.
Jag har nog läst vilka mysiga alla hjärtans-kvällar ni hade igår! Jag är inte speciellt besviken över att ha missat just alla hjärtans, faktiskt. Nej, inte besviken alls egentligen! Men att ha missat en mysig lördagskväll kan göra mig lite besviken... Men jag gläds i alla fall åt att döttrarna och Mannen i mitt liv verkade ha en mysig lördagsmiddag i uterummet. Jag hörde deras glada prat, uppifrån min plats i sängen. Mannen i mitt liv hade fixat alla hjärtans presenter till flickorna, och han tassade in till mig med ett par trisslotter och sa "-Puss puss på alla hjärtans dag". Någon riktig puss tordes han inte ge mig av rädsla för att bli smittad gissar jag... Men han verkar ha åkt dit lite han med, känner sig febrig idag... 
Jag som gillar att ge presenter hade fixat en alla hjärtans present för flera veckor sedan, till honom... och hunnit ge den till honom också ;) Som sagt, jag tycker att man ska visa kärlek lite då och då under hela året ;) Vad det var får ni se en annan dag. Hade tänkt visa det igår, men det blev liksom inte av. 
Här i soffan har jag haft tv´n som sällskap och helt plötsligt halkade jag in i en film som Mannen i mitt liv såg på. Gravity med Sandra Bullock och George Clooney. Inte riktigt min typ av film, men erkänner att lite spännande var den allt. 

För någon vecka sedan såg vi en annan bra film

Nämligen "The Calling", en knappt två timmar lång spännande thriller med bland annat Susan Sarandon. Den kan jag verkligen rekommendera! 
kväll kommer vi se Arne Dahl: "En midsommarnattsdröm" som visas i svt, i två avsnitt. Vilket får mig att påminnas om den allra, allra första tiden i vårt nya hus, då vi inte hade bredband och tv färdiginstallerat och fick "fly" in i DVD-filmernas värld på kvällarna. Då köpte vi ett gäng Arne Dahlfilmer. Vi var så trötta efter byggtiden som slitit på oss, så en film räckte ett par kvällar ;) 

Har ni sett Arne Dahl-filmerna? 


Maria





10 kommentarer:

  1. Stackare, nej jag har nog inte sett dem men tänkte glo lite i kväll. Om jag nu inte somnar som vanligt. Fniss! Har så ont i kroppen så en bastu skulle sitta fint, kanske jag tänder upp den i alla fall. Det där med dataskärmen, det var texten som var upp och ner eller hela bilden på skärmen. Mysko :-) Krya på dig nu.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Krya på dig, inte kul att febra hela helgen :-( Kanske också kikar på Arne Dahl, tycker bara att det är så jobbigt med avsnitt man måste vänta på. Om det inte går att streama dem någon annanstans, förstås... Värt att undersöka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte kul att ligga sjuk hela helgen. Klart man kan vara sjuk utan feber! Vissa tycker ju att man inte har feber om man har 38 men ligger man lågt så som jag också gör så har man ju det. Alla påverkas ju olika.

    Krya på dig nu och ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Skönt att du kommit dig ut till soffan idag, ett litet framsteg hoppas det fortsätter i rätt riktning nu. Tack för filmtips, Gravity har jag med sett. Bra tycker jag:)
    Har inte sett En midsommarnattsdröm, men ser att den krockar med Bondfilmen så då blir det nog den. Fast jag redan sett den:) Daniel Craig kan man ju alltid se en gång till:)
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men stackars dig! Fy för feber! Hoppas du snart blir bättre!

    Kryakram från Malin

    SvaraRadera
  6. Här har vi legat hela familjen i helgen. Det är sådana tider just nu. Jag gillar Susan Sarandon, bra med lite filmtips!

    Stor kram Carola

    SvaraRadera
  7. Tack för filmtipsen.
    Hoppas du snart blir frisk igen.
    Ta hand om dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Hu va trist att du är sjuk... Krya på dig nu!!
    Bra filmer är ju alltid trevligt när man inte känner sig så piggelin.
    Kryakram Anna

    SvaraRadera
  9. Den där influensan verkar svepa skoningslöst över hela landet! Här låg vi hela familjen för några veckor sedan. Krya på dig!

    Kram // AH

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...