tisdag 27 januari 2015

Okej då, ni får filmtipset ;)

God morgon Tisdag! 


Ännu en sovmorgon och en power walk. Med lite extra motstånd och träning för benen. Några cm´s ny kramsnö på ytan, som gjorde att underlaget liksom gled iväg ;) 

Duschad och klar sitter jag här med min chia-gröt och beundrar de 21 tulpanerna som står så fint på köksbordet. Om en stund är det dags att göra sig klar för jobbet, och jag längtar redan hem till mitt syprojekt, haha... Satt någon timme rigår kväll och är snart klar! 
Jag dryftade ju något om en film igår... 

Okej, jag kan tipsa om den, trots att jag egentligen tyckte den var lite för seg för min smak. Men vi tycker ju olika ;)

Bild via Telia

Filmen är baserad på Alice Géraud - Arfis bok "Histoire du convoyeur" och handlar om den verkliga historien om Toni Musulin som skapade världsrubriker när han som ensam man lyckades genomföra ett av Frankrikes största rån år 2009. Helt utan hjälp av våld eller vapen. Ett drama/thriller, men som sagt lite seg, tyckte jag. Men ändå okej. Gillar man inte franska filmer, så ska man nog inte se denna... ;) 

Ni vet väl att ni hittar alla mina filmtips under etiketten "filmtips" i spalten till vänster här på sidan? 


Maria

6 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se ditt syprojekt! Visst kan man längta hem när man har något kul som väntar!

    Bra med filmtips jag har helt kommit av mig att ta reda på nya filmer!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos dig och för ditt filmtipset.
    Mamma C

    SvaraRadera
  3. Hmmm låter som en typisk film för Maken...

    SvaraRadera
  4. Älskar filmtips!
    Du undrade vilken som var min favoritbutik som jag skrev om! Pure and Simple på Mariatorget!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vacker bukett i fin vas. Jag har lite ont om vaser har jag upptäckt:)
    Tack för filmtips.
    Ja, tänk om vi bodde närmre då kunde vi utbyta inrednings och trädgårdstips över en fika:) Och pepp också förstås:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vackert med tulpanerna. Duktig du är med dina syprojekt. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...