söndag 18 januari 2015

Nytt på köksbordet och ett filmtips

Hemma på köksbordet, denna söndag...

Jag tycker den är galet snygg, min nya vas som står på köksbordet! Stor och rejäl, och snygg även utan blommor då den är som en urna, i sin form. 

Japp, galet snygg är vad den är! Först hade jag tulpaner i den, men när jag köpte blommor till den utflyttade dottern igår, så kunde jag inte låta bli att köpa en bukett till mig med. En fyllig blandbukett gjorde sig betydligt bättre än tulpanerna i vasen. Härligt med lite fräscha blommor som lyser upp  denna annars rätt gråa söndag. 
Det blev en sen trevlig kväll här hemma igår,(och både mat och vin var toppen, förresten!) så vi tog lite sovmorgon i morse. Åt frukost i TV-soffan och såg en riktigt bra film, samtidigt.

Nämligen denna:


Ett riktigt gripande drama, baserad på verkliga händelser, om Oscar Grant som sköts till döds av polis i San Fransisco. En sådan där film, där man sitter med en klump i halsen och förundras över hur det kan gå till... Se den! 


Nu ska jag fortsätta mitt plockande och fixande här hemma i köket. "Organiserar" om lite på bänkarna ;) Vad gör ni idag?


Maria

9 kommentarer:

  1. Jättefin vas, galet snygg... Jag har tagit en promenad med min onda rygg/rumpa och så bakar jag lite fröknäcke. Syster yster kommer strax för att frisera maken. Annars är det trögt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Sitter och inväntar gäster just nu! Galet snygg vas, och snyggare med blandbukett i den tror jag än med tulpaner.
    Men, vad är det för krångelstudio... Blev det ingen tatuering då??! Grrrrr....
    Härligt med en ny weekend inbokad att se fram emot! Och jafg ser ram emot nästa helg :) :) Kan vi komma runt lunch på lördagen? Vill ju gärna ha söndagen på mig innan jobb att provsy lite :)
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. He he, fler än jag som flyttar om på sakerna idag. Jag gör det både praktiskt och i tanken. Funderar och klurar lite:)
    Sååå fin urna verkligen!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. snygg vas, gjorde sig perfekt där ! Här blir det inte många knop...sen kväll/natt hos trevliga vänner så idag mår man som man förtjänar :) En promenad i solen har det blivit och snart ska de fixas lite nötburgare, kl 17 är det världscup i hästhoppning och sen kommer jag nog hänga kvar i soffan ...men så skönt men sådana dagar också! Allt gott, kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det i ditt kök! Den filmen klarar jag nog tyvärr inte att se. Tack för tips iaf. mkt uppskattat! Idag har jag stårr i cafeterian för innebandyn och tagit en promenad o fikat med vännen på RC. Nu liten bloggrunda innan middagen:) Kram kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg vas, verkligen fin. Tack för filmtips.
    Vi har promenerat vid havet tillsammans med Lykkes syster och hennes familj. De var helt tokiga vovvarna, de tom badade i havet:)
    Fin söndagskväll till dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Riktigt galen snygg var vasen ;). Önskar dig en fin dag.Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Tack för filmtipset :) var riktigt bra film :) fint hem ni har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir av din hälsning!
      Kram/Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...