måndag 26 januari 2015

Ny vecka med ett filmtips

Måndag. Ny vecka. Nya möjligheter.


Sista veckan i Januari, till och med! Känns bra, sen går Februari fort och så har vi tröga Mars kvar, efter det kan vi kanske räkna med vår!? Jag är ju ingen vintermänniska direkt, så liiite längtar jag allt efter våren!
Det känns fortfarande att det är någon infektion i kroppen, men helt klart bättre är jag! Dumt eller inte men jag var "tvungen" att ta en power walk nu på morgonen... Skönt att kanske kunna komma igång med den där regelbundna motionen igen...? ;) Sovmorgon idag, så jag passade på! Ska kolla och planera med mitt nya schema så jag får in de där "power walksen". Skönast är att göra dem på morgonen, tycker jag men jag tror det kommer bli färre morgontillfällen? :( Dags att tänka om! ;) När motionerar/tränar ni helst?

För någon vecka sedan såg vi den här filmen:


"All Good Things är baserad på ett av New Yorks mest 

omtalade kriminalfall och utspelar sig under det glada 80-

talets överflöd. David Marks är son till en förmögen 

fastighetsmagnat, men vill inte ha någonting att göra med 

vare sig familjeföretaget eller faderns kontrollbegär. När han 

träffar Katie, en studerande från arbetarklassen, bestämmer 

han sig för slå sig ner på Vermonts landsbygd. När fadern till 

sist lyckas locka tillbaka honom till stan, återvänder Katie till 

sina studier och börjar skapa sig ett eget liv. Ju mer 

självständig Katie blir, desto mer förvandlas David till en 

våldsam och dominant man. Familjens mörka hemligheter 

börjar komma upp till ytan och när Katie försvinner spårlöst 

uppdagas en skrämmande sanning".


Ingen ny film, direkt... Men vi hade inte sett den förr och den var faktiskt riktigt bra. Kanske jag hade väntat mig lite mera "action", att det mer skulle vara en thriller, men det var verkligen mer ett drama. Helt klart sevärd!  


Vi såg en annan film igår, en lite seg film, får se om jag tipsar om den eller inte? ;) 



Maria

5 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande inte kommit igång med att träna, eftersom min kropp inte vill som jag vill än, så här är det mycket vila som gäller. Därför blir det mycket film så jag är sååå glad över dina filmtips. Kryakramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår lite bättre men hoppas att du blir bra helt och hållet snart. Träningen har kommit i skymundan av andra orsaker just nu annars är jag en "direktefterjobbet" tränare. Tack för filmtipset lät intressant.. Hoppas du har en bra måndag. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jag måste ta mig tid till att se film du tipsar alltid om en massa bra men jag hinner inte ritkigt eller så somnar jag efter 10 min ;-)
    Min träning planeras in efter alla i familjen då det är hockey och en man som jobbar skift (mkt kvällar o nätter) men sen när det blir ljusare ute vid typ 5 tiden då är det underbart att ta en löprunda innan jobbet!
    Idag är det min blogg lista som inte hänger med har jag sett, märkligt??!"

    Hoppas inget bryter ut och att du klarar dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag tränar helst sen eftermiddag eller morgonen OM kroppen inte gnisslar... Hm klart man vill veta filmen ;) kom att tänka på The Drop som jag o sonen såg, både seg men händelserik på samma gång liksom... Kram

    SvaraRadera
  5. åååå.finns hortensia nu å köpa?? var?? letar som en toka!!! :)
    måste nog spana in filmen senare. rkam

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...