måndag 12 januari 2015

Enkel ljusstake - DIY, och dagens andra filmtips

Får väl säga god kväll, nu då... 

Andra inlägget idag, denna måndag. Brukar sällan hända, men nu gjorde det alltså det. Tänkte visa er min nya ljusstake. En tom glasflaska, modell "lite mindre" (tror det varit saft i den?) som fått en sådan där ljushållare för just flaskor. Har letat efter en sådan då och då i butikerna. Hittade visserligen en i somras, men den var inte så fin som den här som jag hittade på Blomsterlandet i lördags. Fanns i flera olika metallfärger och min är i mässing. Jag har snurrat på lite grovt snöre runt flaskhalsen, som en extra detalj. Vips, så har man en ny ljusstake. 
Man kan ju ta precis vilken flaska som helst, och har man en snygg vinflaska (eller annat) så kan man ju låta etiketten vara kvar. Man kan ju också sätta på klisterbokstäver eller skriva något ord på en flaska också. Bara fantasin som sätter gränser. 

Har glömt tipsa er om en film vi såg på jullovet...

Bild via

Nämligen "Carrie", en nyare inspelning (finns ju en äldre variant också) som bygger på Stephen Kings roman, med samma namn.  Kanske inte en film bland de bästa jag sett, men ändå sevärd. En film som på något vis berör... En rysare som både är sorglig, läskig, men samtidigt fick den mig att le emellanåt. Har ni sett den? Eller kanske den äldre varianten? Jag minns ärligt talat inte om jag sett den äldre varianten, men jag tror inte det. Boken har jag i alla fall inte läst. Har ni? 


Nu ska jag riva lite ingefära och pressa citron till min lilla hälsodrink!


Pssst... tack för att ni röstar hos 



Maria


7 kommentarer:

  1. Vilken smart grej, gillar ljus och gamla glas, synd att jag inte har blomsterlandet i närheten. Har sett "gamla" Carrie och läst boken, den är bra och tänkvärd. Så nu har jag röstat igen :) Hoppas du har en bra måndagskväll. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Den var fin, ljushållaren! Fiffiga grejer det där.
    Carrie har jag sett den gamla filmen och kommer bara ihåg nån sekvens, var några år sen....

    Chia-frön det är den nya flugan. Alla i träningsvärlden verkar äta det. Har inte provat. Gillar min macka och shake. :)
    Men ska väl kanske göra det?

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Superfin ljushållare!!!

    Nä fy jag gillar inte skräckfilmer. Det går bara inte :-).

    Bra att du påminde - nu har jag röstat igen!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jättefin ljusstake, gillar de där ljushållarna.
    Röstat och klart:) Du ligger ju jättebra till, heja heja.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Men å så fint!
    Å japp jag röstar o röstar.. både hemma och på jobbet så du får 2 röster per dag av mig..;) Det där vinner du ju med hästlängder..;)

    Vad snyggt det blir med den murade väggen i uterummet.
    Tack för filmtipset men rysare fixar inte jag...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. oj klart jag ska rösta! Tack för dina filmtips också! Men chiagröt nja det blir det nog inte:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så fin ljusstake. Har en själv men din var mycket finare.
    Kram Susanne
    Självklart så röstar jag med.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...