söndag 28 december 2014

Vinterpyntet i vardagsrummet

Orkar ni se mitt vinterpyntade vardagsrum? 


Vet att många av er redan tröttnat på ert julpynt... Jag har faktiskt inte gjort det. Tröttnat på mitt. 

Men så är mitt pynt inte så juligt heller. Mer vintrigt... Speciellt i vardagsrummet, där finns inget rött alls. Och ingen tomte heller! 


Den vintriga och kanske aningen juliga känslan sätts istället av pälspläd, pälskuddar, renar och hyacintdoft.

Konstgjord minigran och adventsstjärna förstärker jul-känslan.




Jag tror inte att mitt vinterpynt i vardagsrummet åker ut lika snabbt som det brukar. Kanske jag har det kvar även efter trettondagen? Det är då det brukar försvinna med väldig fart ;) Åtminstone så kan pälspläd och pälskuddar ligga kvar. Och renarna på bordet kan vara kvar... Adventsstjärnan däremot, den åker ner vid trettonhelgen. Helt klart! Minigranen med...

Har ni tröttnat på julpyntet/vinterpyntet? Är det kanske redan borta? ;) 


Maria


11 kommentarer:

  1. Så fint du har det, håller till mars månad tycker jag :) inte mer än tre väldigt gamla tomtar här hos oss men längtar lite efter att ta tag i lite lightrenovering här så efter nyår.......
    God fortsättning o kram

    SvaraRadera
  2. Förstår inte riktigt dem som tröttnat på julpyntet några dagar efter julafton. Kanske har de börjat pynta redan i nov........För mig är det självklart att inte ha mer pynt att det ska vara framme till tjugondag Knut då julen dansas ut. Tror att den seden inte är så vanlig numera. Minns när vi i slutet -50 och i början på 60-talet hade stor dans på torget . "Alla" var där och spännande att spana in någon tjusig kille..../M

    SvaraRadera
  3. Så fint Maria, förstår att du inte tröttnat än, eftersom det är sparsmakat med röda tomtar, tycker ofta det är det jag tröttnar på.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Men å vilken söt älg:) Jätttemysigt har du det! Jag har inte tröttnat ännu, har ju inte heller så mycket rött.
    Fin kväll till dig vännen. Och tack för alla söta ord hos mig:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nä, jag har inte tröttnat ännu det är först nu efter en tids ledighet som jag orkar njuta ordentligt :) Allt ska gå så fort tycker jag. Mitt pynt får hänga kvar ett tag till eftersom det är så liten del av året som vi pyntar. Vad fint du har i vardagsrummet, jag brukar inte ha så mycket rött som det blivit i år, vet inte vad som hänt ;) Kanske längtat lite efter färg i det annars så vita hihi God fortsättning Maria!

    SvaraRadera
  6. Ja du har ju läst hos mig att det är puts väck! Jag har utebelysningen kvar sen har jag varken julpynt eller vinterpynt!
    Kanske skall bli bättre på det där mina barn kanske inte tror man pyntar till jul...Fint har du i alla fall!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Mycket snyggt! Jag ar faktiskt ledsnat rejält på tomtar och julpynt. Ska bort innan nyårsafton och ersättas av vanligt vinterpynt.. Tack snälla för att du röstar på mig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Go kväll!
    Jag har tröttnat på mitt julpynt. Men skall försöka ha kvar det till helgen iaf :-)
    Lika mysigt som det är att plocka fram det, lika ljuvligt är det att plocka bort det, tycker jag!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Klart jag orkar och såååå snyggt. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så klart vi orkar, alltid så fint och mysigt hos dig.
    Jag har börjat plocka bort lite här hemma av julen.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...