lördag 27 december 2014

Vårt hus i vinterskrud

Minus tio grader och ett snötäcke som pudrat florsocker...


Det är dagsläget hemma hos oss. Och även om jag tycker att tio grader kallt är lite för kallt för min del, så visst... 
Det är vackert ute nu. Jag kan inte neka till det! 

Vårt vinterpiff på porchen gör sig ju helt klart bättre med lite vitt runt om! 


Både skridskor och skidor passar liksom bättre in nu. Nu när det inte längre lyser grönt på gräsmattan. 

Jag gillar att vinterpynta. Kanske gillar jag nästan pyntet utomhus mest? Ja, kanske faktiskt.... 

Även på baksidan är det lite vinterpiffat.

Den lilla cafémöbeln har fått lite tallris och en lykta på bordet. Det blir nog förresten ett mysigt hörn där i sommar, i vinkeln mellan köksfönster och uterum. 


Idag tog jag mig i kragen och lyfte fram en av döttrarnas gamla spark, som legat inklämd bland vedstockar i skogsbrynet sedan vi flyttade hit... 
Lite illa medfaren och med fastfrusna löv så blev den ändå en fin detalj tillsammans med en halvrostig lykta, där utanför glaspartierna. Mysigt att sitta innanför fönstren och titta ut och se att det lyser.
Så även om jag inte är någon vintermänniska så... jo, det är vackert när det är vitt! Lite mer snö kan det få komma, men helst inga jättemängder... ;) 


Har ni också vitt hos er? Gillar ni det?


Maria

8 kommentarer:

  1. Oj vad du pyntar fint Maria! Jag som inte har pyntat alls, inte alls lika mysigt utanför vårt hus. Håller med om att det är alldeles för kallt! Vackert ute men jag föredrar att hålla mig inne framför brasan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har fått det. Känns som en evighet jag var hos dig. Fördel är ju att jag får läsa ikapp så mycket.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Woow så mysigt! Nu får jag minsann hämta fram min spark också, inte bara till pynt utan för att svischa runt på.. Kraam Pia

    SvaraRadera
  4. Ni har ett fantastiskt fint hus! Vi har snö här och det har varit en riktigt vacker dag. Snö, strålande sol och några minusgrader.

    SvaraRadera
  5. Så fint. Det ljusar upp med lite vitt. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Åh så fint! Nu blir jag också sugen att hämta sparken i källaren och pynta lite. Bra med lite pynttips!!! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Så himla fiiint! Mysigt och ser ut som det är taget direkt ur fina inredningstidningen:) Lite vitt gör ju mycket för intrycket, men jag klarar mig rätt bra utan snö:)
    Nu blir det snart vovvepromenad vid havet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Din porch är fantastisk vacker i vinterskrud, så fint med alla detaljer som skridskor o skidor, ger en härlig vinterfeeling. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...