söndag 14 december 2014

Utan internet, inställt flyg och ett litet boktips

Det var inte bara hemma det blev tyst...


Det blev tyst här på bloggen också. Nej, det beror inte på att jag "deppade ihop" över att döttrarna var bortresta ;) Nej, det tyckte jag inte var jobbigt alls. Jag hörde ifrån dem att de hade det bra och jag och Mannen i mitt liv har haft lugnt och skönt här hemma ;) Tystnaden berodde på att internet har krånglat ordentligt i slutet av veckan. Därför har jag ju heller inte kunnat titta in till er ;) 

I fredags kväll däremot, så gick luften ur mig lite grann. Orkade inte med att göra inlägget och tipsa om den här boken: Morberg- grogg drinkar och cocktails. En bok jag köpte som julklapp till Mannen i mitt liv, men eftersom vi bestämde att vi inte skulle ge varandra julklappar i år, så fick han den på en gång. En bok med massor av fina drinkar och en och annan grogg. Jag gillar att ha fina böcker framme som inredningsdetaljer. Den här ligger på skåpet i whiskyhörnan tillsammans med ett par andra fina böcker av annan sort. 

Så, där fick ni nu boktipset, kanske en passande julklapp till någon? Och varför orkade jag inte med detta i fredags då??? Jo, det var ju så att döttrarna skulle komma hem med flyget sent sent på fredag kväll. Vi skulle hämta dem på Arlanda vid midnatt, ungefär. Men så vid 19-tiden ringde de och berättade att deras flyg var inställt. Jag förbannade mig själv lite för att jag hade haft tankarna inom mig "tänk om något händer"... Kändes som att det var mitt fel, att det är jag som drar till mig "elände" ;) 
Döttrarna hade fått alternativet att få ett flyg hem på söndag (idag) och bli inkvarterade på hotell tills dess. Men det var ingen lösning tyckte de. De ville så klart hem så fort som möjligt. Det tyckte ju vi också förstås.  Så Mannen i mitt liv satte sig vid datorn och bokade in dem på första bästa flyg tidigt lördag morgon med annat bolag.(Det är ju tur att man kan hjälpa dem med pengar en sådan här gång!!!) Dessvärre från annan flygplats... Döttrarna hade tagit reda på hur de kunde ta sig från Gatwick till Heathrow och så tog de bussen dit, fick uppehålla sig på ett café där under natten tills de kunde checka in vid 4-tiden. Nu väntar väl eventuellt en del diskussioner med flygbolaget om tillbakabetalning och ersättningar, kan jag tänka mig?? 
Det kändes lite småjobbigt att det strulade till det så för dem, men de var lugna och skötte det hela med ro. Jag funderade ju så klart på hur det skulle gå med Minstingens blodsocker, om hon skulle få i sig mat ordentligt och allt det där. Hade hon inte haft diabetes så skulle jag inte alls känt mig orolig på samma vis. Men som sagt allt fungerade för dem och när de kom hem igår förmiddag iförda pyjamaser och mysdressar, så var de ju så klart en erfarenhet rikare. De hade haft det bra och shoppat en hel del förstås! Och det var jätteskönt att ha dem hemma igen, så jag och Mannen i mitt liv lugnt kunde dra iväg på vår planerade utflykt. 


Var vi har varit, har nog en del som följer mig på instagram (wiker71), eller Facebook, redan sett. För er andra, berättar jag imorgon ;) 



Maria

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt att dina fina tjejer åker iväg tillsammans på en resa. Synd bara att det strulade men skönt att de kom hem ordentligt i alla fall. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad synd att det skulle strula så mycket. Hoppas er helg blev toppen i alla fall. kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det var nog många som hade strul med nätet tror jag. Telia hade råkat ut för en hackerattack. Vi hade också strul. :-(

    Vilken otur med flyget och jag förstår att du var orolig, men vilken tur att det löste sig till slut!

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så trist att det strulade för dem, men så skönt att allt löste sig. Duktiga tjejer:)
    Den boken gav jag till D i farsdagspresent.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Dom hade i allafall varandra i situationen... Ändå tråkigt att det skulle sluta så på en rolig och minnesrik resa...
    Så trevligt med att få vara på tu man hand, jag såg på insta att det var erat favorit stället ni besökte :-)
    Och min tu man hand middag jag hade bör ske oftare... Skyller på att tiden rusar men trevligt var det allt med den gifta mannen ;-)
    Må så gott och ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...