onsdag 31 december 2014

Nyårsafton och förlovningsdag

Årets sista dag! 


Så här i slutet på året, så känns det ganska väl att det är dags att välkomna ett nytt år. Nytt år med nya möjligheter. Allt ligger framför oss igen... både vår och sommar ;) Jag är inget för det där med nyårslöften, direkt. Men vissa mål kan ju alltid vara bra att ha. Ett mål är att fortsätta förbättra min egen hälsa. Jag har redan lagt om exempelvis frukostvanorna, sedan ett par månader tillbaka. Bytt ut morgonmackan mot lite yoghurt med bär och frön. Det har märkts på vågen, faktiskt ;) Jag vill fortsätta röra på mig regelbundet, eftersom jag märker att jag mår bra av det. 
Andra mål är att fortsätta leva i nuet och njuta av det lilla, se till att ha roliga saker inplanerade. Saker som gör att jag mår bra. Att må bra handlar ju inte enbart om kost och motion! Att vara glad och lycklig är minst lika viktigt för att känna att man mår bra! Har ni några mål, eller "nyårslöften"? 
Det är inte bara nyårsafton idag, det är också min och Mannen i mitt livs förlovningsdag. För 24 år sedan förlovade vi oss. Efter att ha känt varandra och varit ett par knappt tre månader... Lika bra att slå till på en gång, liksom ;) Det fanns nog en och annan som tyckte att det gick fort fram... Men jag visste redan då att det var det rätta och med facit i hand så... Vi är ju fortfarande lyckliga tillsammans! Jag tror det blir ett glas bubbel i badet i eftermiddag för att fira... 


Jag önskar er alla ett riktigt 
GOTT NYTT ÅR 2015


Maria





6 kommentarer:

  1. Grattis Maria och Gott nytt år. Härliga mål du har och jag håller med, det är viktigt att må bra på många olika sätt. Lycka, kärlek, hälsa och värme... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda! :-) Och ett riktigt gott nytt år önskar jag er. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År fina bloggvän!
    Ett stort grattis till er och hoppas att ditt 2015 blir ännu bättre!
    Varma kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Grattis på förlovningsdagen, klart ni ska fira med bubbel:) Jag har inga direkta mål eller löften, men försöka äta mindre portioner vore bra:) Alla hundpromenader och att jag är ute mycket tror jag gjort att jag inte varit sjuk på snart två år ( nu får jag väl världens influensa för att jag skriver det).
    Ha en skön kväll fina du så ses vi 2015
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Grattis på förlovningsdagen! Och ha nu ett riktigt Gott slut och en superbra start på det Nya Året!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...