tisdag 16 december 2014

Nedräkning med "julstök"

Hallå! Hur har ni det med julstöket?


vad pysslar ni med där hemma? Är granen klädd? Julgodiset fixat? Klapparna köpta? Hur ligger ni till?
Är det stressigt, eller bara mysigt? 
Jag kan helt ärligt säga att jag inte är det minsta stressad! Inte över att det snart är jul i alla fall! (På jobbet är det lite fix som leder till övertid men snart ledigt!

Jag har fortfarande inte köpt de där få julklapparna som ska köpas, men det hinner jag. Är ju ledig i fyra hela dagar före julafton! Jag tänker inte stressa med någon storstädning av huset, jag kan storstäda i januari-februari lika gärna. 
All mat behöver inte heller vara hemlagad! Hemgjorda köttbullar är ett måste, och så lägger jag nog in ett par burkar sill. Men skinkan köper jag färdigkokt och någon korv kommer inte att stoppas ;) 

Igår gjorde jag Rocky Road och idag kokade jag och den utflyttade dottern knäck tillsammans. Men jag skickade med henne all knäck hem, så jag ska koka ny ;) En annan dag. Det är med andra ord lugnt och skönt här hemma. Läget under kontroll. Jag räknar ner till en efterlängtad långledighet! Pysslar med det jag vill och hinner helt enkelt. 

Har ni också nedräkning nu? 


Maria

13 kommentarer:

  1. Längtar såååå till ledighet! Inte så mycket julstök här i år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ligger illa till men stressar faktiskt inte över det. Vi kommer hinna det viktigaste, resten får vara eller så tar vi det senare!
    Kram
    PS Du har iaf mycket juligare hemma hos dig än vad jag har ;-)

    SvaraRadera
  3. Ligger sisådär till men det blir nog bra i slutänden till jul:)
    Din veranda är ju så galet fin, så mysigt julig så man dör en smula...;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Här är det lugnt! Vi ska resa bort över jul och nyår så det är inte så mycket fix.
    Har typ en julklapp kvar att köpa men vet vad jag ska ha så ingen stress här inte.
    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    Ps. Ska E sitta åt fel håll?

    SvaraRadera
  5. Jag är i fas! På julafton har vi knytkalas, passar perfekt och slippa stå med allt själv..
    Jag skulle bara vilja känna av julstämningen lite mer, man jobbar kommer hem, tränar, barnen sen deckar man ;-)

    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Så himla mysig hos dig! Känner julfeelingen:) Jag känner ingen stress, men inte blir det lika mycket pynt som vanligt här, men vad gör det:) Granen ska vi köpa i veckan, och de sista klapparna med. Rocky Road gör jag nog till helgen. Japp, nedräkning här med:)
    Ska bli så skönt med tid tillsammans.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vacker och härlig inspiration du ger :). Vi ligger i fas men lite mer julbak behöver vi hinna med :-)

    SvaraRadera
  8. Så fint du har på din porche. Jag är absolut inte klar, men jag stressar inte heller. Det blir jul ändå.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Alltså er veranda!! Helt underbar!!
    Vi planerar ju utbygge här till våren, med ny entré och med den ska vi bygga trapp och altan i ett liksom.
    Så jag sparar inspo tills dess :)
    Jag är inte riktigt klar och vill inte heller stressa, då kokar jag liksom över nu.
    Gör min avslappningsövning varje kväll så att jag ska sova som jag ska.
    Det blir ju jul ändå som Helena skriver och jag vill ju njuta av den.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vad fint ni har det! Är kanske inte fullt lika avslappnad ännu, då det är fullt ös i webbutiken fram till jul...men sen blir mys för fullt!

    SvaraRadera
  11. Jag har nedräkning men inte stressig, nästan alla klappar är färdiga och de som är kvar är enkla att fixa.

    Ni har det så fint på porchen :)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Nja, nedräkning till vad vet jag inte om jag har.... för mig kommer julen och är desto mer efterlängtad när den är över :) Nu är det nog mest stress på jobbet, så jag hinner inte riktigt tänka på annat. Julklappar är nästan klart. Och julmat handlar vi på söndag och det blir inte ett överdåd. Julgodis fixar vi i helgen litegrand. Det känns som att det där med julstök var större förr, man skulle städa hela huset och byta hyllpapper i varje skåp liksom. Som du säger, städa kan man göra i jan-feb när ljuset är tillbaka! kram Milla

    SvaraRadera
  13. Nu går jag verkligen på nedräkning alla mina beställningar ( vad jag vet nu , en del är ju sena ) är ju klara förutom 55 pers smörgåstårta till i morgon två luncher torsdag och fredag sen låser jag dörren och öppnar inte igen förrän den 7 e januari så från lördag ska det bara njutas, och två julklappar till ska jag köpa men jag vet inte vad...kokböcker kanske det blir. Ha de gött med uterummet / Monica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...