torsdag 11 december 2014

När man skickat döttrarna på julklappsresa till London

Det är rätt tyst här hemma i några dagar...

Våra fina döttrar. Från vänster: "Tvilling 1", "Minstingen", "Mellantjejen" och "Tvilling 2"
Anledningen är att döttrarna åkt till London. Alla fyra systrarna önskade sig en resa till London tillsammans, som julklapp i år. Det är så roligt att de vill göra sådana saker tillsammans! Att de trivs med varandra. Våra fina, fina döttrar som jag älskar så mycket att det nästan gör ont! Jag hoppas att de får en fin minnesvärd resa! 
Så tidigt, tidigt igår morse skjutsade jag och Mannen i mitt liv döttrarna till Arlanda. Följde med dem in i avgångshallen och hjälpte dem att checka in. Vilket jag är tvärsäker på att de egentligen hade fixat galant själva, eftersom de två äldsta faktiskt rest några gånger utan oss ;) Efter önskningar om trevlig resa, "ta hand om varandra" och varma "avskedskramar" så lämnade vi dem och åkte hem. 
Måste säga att jag åkte hem med blandade känslor. Dels den där "Arlanda-känslan", jag menar den där atmosfären där i avgångshallen med alla förväntansfulla människor som drar på sina resväskor... Den gjorde mig res-sugen! Tänk en vecka i sol och värme! Paraplydrinkar och sand mellan tårna! Komma hem lagom en vecka före julafton... och så hade jag väl en skvätt höns-mamma-känslor också ;) "Tänk om något händer, typ..." Och samtidigt så känns det så bra att se döttrarna glada och nöjda tillsammans. Det värmer i hjärtat. Sen måste jag få erkänna att jag såg lite fram emot att få testa på hur det kan kännas när alla barn flyttat ut ;) 

Jag och Mannen i mitt liv hade redan förra veckan bestämt att onsdagen, "Lill-lördag" och allt..., skulle bli en romantisk kväll hemma på tu man hand med bland det godaste jag vet... skaldjur! Och fint bubbel till det! Så Mannen i mitt liv hade svängt in på Saluhallen och köpt en hel kasse med havets läckerheter! 

Humrar, havskräftor, kungskrabba och rökta räkor. Till det drack vi en italiensk prosecco som var riktigt, riktigt god. Den godaste jag druckit hittills tror jag? "Daldin Prosecco DOC Extradry Satin" och vi har beställt den  i en blandlåda från Ivinio. (Om ni är intresserade hittar ni den HÄR) Som tur är har vi en till likadan kvar, för den var riktigt bra! Behöver jag ens nämna att skaldjuren också var toppen!? ;) Vi hade en riktigt trevlig kväll, på tu man hand hemma vid köksbordet. Och eftersom vi gick upp tiiiidigt igår morse, så var vi ju helt klart rätt trötta ganska tidigt på kvällen också ;) Vi gick och lade oss ganska tidigt, nöjda över att ha hört från döttrarna att allt gått bra, och att deras hotell också var jättemysigt! 


Undrar just vad vi ska hitta på ikväll i vår "ensamhet"? 
Hade tänkt bio ett tag, men tycker inte jag hittat någon film som intresserar oss ;) 


Maria


15 kommentarer:

  1. Hej och så kul att alla döttrarna ville ha en resa i julklapp och kul att dom trivs med varandra så bra..
    Vilken lyx med skaldjur på en onsdag. Sitter ju aldrig fel... Hoppas ni får en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det med blandade känslor som man lämnar sina döttrar! Vet hur det är. Bl a när jag lämnade mina i juni, på Landvetter, då åkte dom också till London!
    Sen är det ljuvligt att möta upp dom när dom kommer hem igen!
    Kul att dom ville resa tillsammans!! Tänk vilka minnen som dom kommer att dela!
    Kanske kan vara skönt att bara vara, se en film som du skriver, dricka lite glögg och bara ha det bra!!
    Ha nu en mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja att lämna alla på en gång på samma plan, lite hönsmamma skulle jag också vara och orolig så klart. Kul för dem i alla fall. Ni verkar ju mysa rätt så bra ni också... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härlig resa för systrarna man skulle vilja ha syrror, jag har ju bara bröder.

    Och vilken lillördag helt fantastiskt underbar, blev en aning avis faktiskt men efter två tuffa veckor på jobbet får jag åka med min man i mitt liv till Malta och kanske äta skaldjur och dricka ett gott bubbel, ha de gött kram /PP

    SvaraRadera
  5. Vad kul för tjejerna att resa iväg tillsammans!! Spännande, hoppas de får en toppen resa.

    Eftersom det inte är så långt till Västerås och det kostar inte så mycket för henne att ta tåget så har vi gjort så att hon kommer hem en gång i månaden och vi åker till henne en gång i månaden. Så varannan vecka syns vi.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. De kommer ha så kul. Det är underbart när ens döttrar gillar att umgås med varandra tycker jag. Ni verkar ha det mysigt, själv tyckte jag det var väldans hemskt när äldsta dottern flyttade hemifrån. man vänjer sig dock och det blir ju destå roligare de gånger man ses.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Men åååå va mysigt...och läskigt..
    Och åååå va fina de är! Och olika... är tvillingarna 2-äggs tvillingar? Jag ser inte vilka som är vilka och alla ser ut att vara i samma ålder...;) Men tänk vilket fint minne ni ger dem nu och ååå va roligt precis som du skriver att de vill resa tillsammans. Har man en fin familj där man trivs är man rik!
    Å du å mannen då....mmmmmm vad sugen jag blev på skaldjur...å sitta o peta o plocka länge. Å dricka bubbel... Köpte flera flaskor i dag men inte den du visar...eftersom jag älskar Prosecco måste jag ju testa den..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Så fina tjejer ni har! Roligt för dem att åka iväg tillsammans.
    Ha en skön fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att det måste vara blandade känslor! Jag har inga barn men jag skulle nog vara den värsta hönsmamman i hela världen! Men vad kul att kunna resa tillsammans alla 4. De kommer ha så superkul och det är ju nyttigt att kunna klara sig själv också!

    Det låter och ser hur gott ut som helst!
    Ha det så kul ikväll vad än ni hittar på!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. hihi förstår dina blandade känslor! Hoppas ni hittade något mysigt att göra i kväll också. Kramkram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Å vilka fina tjejer! Och vad härligt att de vill umgås och resa, just sådär när de är små-vuxna och sen kanske inte har tid. Mina 2 är ju kille o tjej o hade massa kul ihop som små men nu när de är stora o en bor tusen mil bort har de tyvärr inte bästa kontakten. Lite synd men kan ändra sig med åren. Kram!

    SvaraRadera
  12. Så fina tjejer! Och maten såg ju bara supergod ut.... Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Mysigt att få rå om varandra på tu man hand ett par dagar.

    Underbart med era flickors gemensamma resa, de har säkert skaffat sig minnen för livet tillsammans.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  14. Dina barn kommer att klara av London resan jättebra helt övertygad om och de har varandra. De kommer hem med en massa erfarenhet och många berättelser. Så passa på att försöka njuta du och din man. Ta hand om varandra.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Så roligt att de reser och umgås med varandra dina fyra döttrar. Kul! Det är nyttigt att vara ifrån varandra. Fint att längta och sakna. Plötsligt blir man rik på tid och hemmet blir tyst :-)

    Skaldjur är himla gott. Klokt med tid för varandra på tu man hand.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...