tisdag 9 december 2014

Musikhjälpen och jag i Uppsala ;)

Igår "gjorde jag stan" en liten stund.


Vi snackar om Uppsala i detta fall. Minstingen hade ett besök hos diabetesläkaren inbokat, så jag hade tagit tjänstledigt några timmar för att följa med. Hann med en liten runda på stan innan jag mötte upp Minstingen. Några fler som "gör stan" den här veckan är Musikhjälpen. Årets insats är att stoppa spridningen av HIV. 
Det var ingen liten anordning, inte. Tror att det kan vara en härlig stämning nu när de dragit igång! Kändes liksom i luften redan igår att något var på gång. Säkert mycket folk! Önska musik och skänka pengar! 

Innan dottern skulle till läkaren, så behövde hon äta sitt mellanmål (som diabetiker äter man regelbundna måltider) och då passade vi på att "lyxa till det" med en fika på Espresso House. Jag tog en pepparkaks-cheesecake. Men den var rätt "mäktig" så jag fick faktiskt inte i mig hela. Men gott var det! 

Fotat ur tidningen Interiørmagasinet. 
Eftersom Minstingen är ganska "gammal", 16 år (Herrejösses... vi snackar om det Y N G S T A barnet... jag som är så ung?? ;) så träffade hon sin läkare själv först, utan att jag var med och lyssnade på vad de pratade om. Under den tiden satt jag kvar och njöt av underbar inspiration i den nya tidningen jag hade köpt. Jag tröttnar aldrig på vackra bilder! 
Hos läkaren gick det för övrigt riktigt bra, Minstingens värden ligger så fint nu, efter att ha haft en "svajig" tid med lite för höga blodsockervärden. Det är verkligen en konst det där att lära sig hitta rätt. Speciellt nu, när hennes egen insulinproduktion som hon haft lite kvar av, troligen helt upphört. Lite som att börja om från början och hitta rätt. Men nu är vi helt på rätt spår igen :) Känns toppen!

Dags för mig att göra mig klar för jobb, denna tisdag! 


Maria

10 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra! Ja man har ju förstått att diabetes kan vara riktigt farligt om man inte sköter sig.

    Bra kombination att önska musik och skänka pengar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det gick bra för dottern! Ja dessa små barn som helt plötsligt blir stora. Min minsting är 19 år hihi. Så smaskigt det såg ut med pepparkakscheesecake;) Ha en fin dag <3 Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Härligt när man äntligen får till doserna så att värderna håller sig på bra nivåer, har själv en diabetiker till Minsting (20 år) och som har haft sin diabetes sen han var fyra år.

    Hoppas du har en bra tisdag.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Mysigt med en sväng på stan med fika!
    Ja de blir ju inte yngre och antagligen inte vi heller. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Skönt att ta en liten repa på stan och mysigt med en fika! :) ja,idag är de drag i uppsala :) kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att det stabiliserat sig. Fullt ös i stan denna vecka, jag håller mig här på landet för säkerhets skull. Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Skönt att det gick bra. Och mysigt med en fika :)
    Ja var tar åren vägen, tur det är bara barnen som blir äldre.
    Min är 17 år och pluggar på annan ort, men nu kommer han snart hem...längtar.
    Ha det gott !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att blodsockernivåerna ligger bra. Har själv en dotter som har diabetes (hon är 21 år) och fortfarande är man där och kollar av fast hon inte ens bor hemma längre. Så är det nog man kan aldrig släppa helt och hållet som förälder oavsett om de har någon sjukdom eller inte. Men så ska det ju vara. Barnen är det bästa vi har.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Härligt att värdena ligger bra hos din dotter. Mysigt med en tur på stan o fika. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Skönt att strosa på stan lite för sig själv :-)
    Vad härligt att det stabiliserats för dottern.

    Vilken mysig helg ni har haft.. tänk att man minns den där första kyssen ;-)

    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...