fredag 19 december 2014

Freeeedag!!!! (Och inte vilken fredag som helst!)

Välkommen Fredag!

Efter en vecka med en hel del övertid så är det "finally friday"! Åh, som jag längtat just efter denna fredag! Min tidiga fredag och när jag går hem från jobbet kl 14:30 (förhoppningsvis! Jag vill inte jobba över idag! ;) så väntar en lååång ledighet! Väbehövligt efter denna minst sagt tuffa höst...
Jag ska njuta av min ledighet! Bara vara och pyssla med sådant som jag inte hinner med, i veckorna när jag jobbar. Sy, till exempel! Och titta in till er andra, jag har inte hunnit med det riktigt de senaste veckorna. Uterummet ska vi ju också fixa med! Tack förresten för alla era fina hälsningar just kring vårt uterum och vår porch. Och även hela huset, som ni berömmer så fint! Jag blir så glad! =)
Fredag, var det... I eftermiddag/kväll kommer mina svärföräldrar. Vi ska äta gott och fira några saker, värda att firas! (Allt som kan firas, ska firas tycker jag!) Men nu är det dags att bege sig till jobbet! Sista rycket! 

Går ni på jul-ledigt nu, eller jobbar ni måndag-tisdag också? Trevlig helg!


Maria

10 kommentarer:

  1. Underbart med ledighet, jag jobbar några timmar idag, sedan så är det ledigt fram till den 7 januari.
    Det blir en del att göra innan jul nu, fixa med köket, några klappar behöver kompletteras, och hjälpa D's föräldrar att köra blomsterbud. Men vi är tillsammans och njuter:)
    Ha en fin dag vännen och hoppas du slipper övertid
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart med ledighet, jag känner som du, behövligt efter en tuff höst och jag går av idag som du och det kommer att bli underbart, som jag ska njuta. Ha det riktigt gött med många julkramar från mig =) / Monica

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med lite ledighet! Njut nu och bara ha det gott!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ja äntligen så är det ledigt ett tag. Jag slutade också tidigt ar pysslat lite här hemma. Nu ska det bli skönt att sätta sig en stund Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild på porchen...

    Skönt med långledigt, jag flexade ut kl 14 idag men jag jobbar mån-tis nästa vecka! Känns ok iaf!
    Klart man ska fira!

    Trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Ja nu är det ledigt! God Jul och Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. YES, samma här. Eller nästan.... Ska bara jobba dagen före nyårsafton!Ska bli såååå skönt att slippa ställa klockan och få vakna av sig självt!!!
    Jisses, såååå fint uterummet blir!!! Min ansiktsfärg lyser grön, rejält grönt... *blink*.
    All handel mm är avklarat här, så nu är det bara hemmapyssel som ska fixas med lite julmusik skrålande i högtalarna idag, och sen ska det klämmas in ett 20-års kalas ikväll!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Härligt med lite långledigt kram Diana

    SvaraRadera
  9. Vi har jullov!!!!! Så jäkla skönt!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Så fint du har där ute på din porch tycker jag. Grattis till vad ni nu firara och jag håller med dig som du vet när det gäller firande:) KRAM och god jul! Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...