torsdag 4 december 2014

En kväll med lussekatter, mord och äntligen kom stjärnan på plats!

Ser du stjärnan i det blå... 


Blå och blå... himlen är snarare grå där utanför. (Så trist att försöka fota så här års...) Men stjärnan är i alla fall på plats! Den nya bruna pappersstjärnan från Watt och veke, som jag köpte för flera veckor sedan. 

Trodde att jag hade en svart sladd hemma, så jag köpte ingen samtidigt som jag köpte stjärnan. Men  det hade jag ju så klart inte. Bara en vit. Och jag har inte fått tag i någon svart sladd, så nu gav jag upp. Stjärnan måste ju upp, det är ju bara så! Får köpa ny sladd nästa år ;) 
Ikväll ska jag och döttrarna traditionsenligt baka lussekatter tillsammans. Så mysigt! Kanske lite glögg och julmusik på det också? ;)  Sen blir det Morden i Sandhamn för min del. Åh, vad jag gillar den serien! Följer ni den? Om jag hinner så blir det kanske lite Ernst innan också. Vi får se hur lång tid lussekatterna håller oss sysselsatta! ;) Men nu dags för en dusch, har tagit en pw, då jag slutade tidigt.

Brukar ni baka lussekatter? Har ni gjort det redan?


Maria


6 kommentarer:

  1. Haha utan att ha läst ditt inlägg har jag samma tema, lussekatter och Sandhamnsmord :) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fin stjärna, jag tänkte inte på att sladden var vit. Låter som en toppen kväll Maria. Jag är solo i kväll, ska kolla in Ernst och mysa med lite glögg. Mamma kom förbi med lite saffranslängder så jag har fuskat idag. Mums så gott! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag slog mig ner igår för att kolla Ernst, helt fel dag ;-)
    Fin stjärna och nä att sladden var vit tänkte jag inte på...

    Så mysigt med lussekattsbak! Vi bakar nog till helgen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Så fin stjärnan var!!
    Bakade lussekatter för två helger sen hemma hos mamma o pappa.
    Ska nog minsann ta mig en till Ernst snart:)
    Ha en mysig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt går bra med baket:) Jättefin stjärna, tycker det var fint med vit sladd.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hoppas att lussekatterna blev bra! Det är ett tag sedan jag bakade det, är så skönt att ha det gjort :-)
    Jag gillar också Morden i Sandhamn, men Ernst kan jag skippa. Önskar dej en fortsatt mysig dag och helg! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...