måndag 8 december 2014

En besvärlig väg mot en trevlig helg...

Helgen som gick...


Den gångna helgen tillbringades i Dalarna. Vägen dit och hem var minst sagt problemfria. För att göra en 2 x 20 mil lång historia kort, så... En stor  "åka-bil-rädd" nervös, hyperventilerande, flåsande, skakande hund som gör så att en av döttrarna blir lite lätt hysterisk och kanske att även mamman (läs jag... ;) hade en gnutta hysteri inom sig. Men bara väääldigt lite ;)  Lägg därtill på att bilens fläkt hade fått för sig att krångla lite också... Ja, ni fattar... 
Fram kom vi i alla fall helskinnade ;) Syftet var att fira svärfar som fyllt 70 i veckan. Så det blev middag på lokal. Ett glatt gäng på 19 personer. "Svärmor och svärfar", tre barn med respektive, 9 barnbarn och 2 respektive till barnbarnen. Där har ni hela den släkten!

Ett rejält långbord blev det! Mätta och nöjda avrundade vi med kaffe och avec, på samma ställe som vi tog fördrinken. I svärföräldrarnas våning där på stan. Tack igen alla för en trevlig kväll!
Söndagen bjöd på ett annat kärt återseende. En förmiddagsfika hos mina föräldrar. Hade inte träffat dem sedan i somras, så det var så himla skönt att få krama om dem! Samma där, tack igen för en trevlig stund med gott fika! Det blev också en promenad i gamla hemkvarter, i krokarna där jag bodde när jag träffade killen, som kom att bli  Mannen i mitt liv. Han som flyttade in till mig efter 10 dagar ;) Vägar jag gått på så många gånger i mitt liv. Nostalgi! (Passerade även platsen där Mannen i mitt liv och jag kysstes första gången ;) Minnen av lycka! 
Igår eftermiddag när vi kom hem, kände jag mig rätt trött efter de där bilresorna... Det var sista gången vi reste med vår stora vovve. Det begränsar oss ju ordentligt det där, att det är så krångligt att ha honom med. Tyvärr.


Vad roade ni er med den andra helgen i advent?  



Maria


8 kommentarer:

  1. Go kväll!!
    Låter som en trevlig helg, trots att vovven inte gillade åkturen!
    Alltid mysigt att träffa nära och kära, och jag kan tro att promenaden fick dej att bli lite nostalgisk!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Ja ibland kan det vara krokigt innan man kommer dit man ska. Men tur ni hade så trevligt i helgen:)
    O vilken memory lane det blev med <3
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Men åh lilla vovsingen - förstår att det inte kan ha varit lätt.

    Men det verkar som ni haft en supermysig helg.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig helg! Stackars stora vovven, jobbigt det där med att åka bil. Vi tränade Lykke med en gång när hon kom till oss, eftersom vi visste att det skulle bli många långa turer till Kroatien och vi är glada över att hon nu älskar att åka bil. Det är ju många hundar som ogillar det.
    Här blev det en shoppingdag och en köksrenoveringsdag:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åhhh, så mysigt att träffa alla nära & kära och få umgås och skratta tillsammans. Underbart!!
    Och nostalgipromenaden.... mysigt<3
    Så synd bara att "Bamse" tycker det är så jobbigt med bilfärden:( Hoppas Ni kan hitta en "hundpiga" nästa gång, så det inte dröjer allt för länge till nästa resa!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Vilken resa! Jag menar både nostalgisk, trevlig men lite jobbig också. Tur att du är lugn och sansad Maria.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få träffa släkten! Hur mysigt är inte det och kul med 70¨års kalas! Kram

    SvaraRadera
  8. En härlig helg ändå låter det som! Här har det varit genrep till dansuppvisning och den här mamman körde till fel lokal och körde sen alldeles för fort till rätt lokal och sen uppvisning i den lokal som var fel på repet och så lite tennislektioner, balettlektioner julmarknadsstånd på skolan att stå och sälja i, lite fotboll. Jaa det var väl min helg!!
    Full fart in i lusseveckan då helt enkelt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...