lördag 1 november 2014

Vad jag gjorde igår... en tatuering

Det var alltså tatuera mig, som jag skulle göra igår!


Detta är något jag tänkt i 10-15 år att jag ska göra, så det är ett noga genomtänkt val, vad gäller risker och det faktum att jag ska leva med den i resten av mitt liv. Både vad gäller motiv och placering. 

Stärkt av en kaffe och macka på ett mysigt fik på Södermalm, så vandrade vi vidare jag och Mannen i mitt liv till tatueringsstudion några hundra meter från fiket.


På plats fick vi fylla i ett frågeformulär, och allt kändes väldigt seriöst och hygieniskt. Själva motivet hade jag med mig, en skiss som jag ritat själv. Efter en stund hade killen som skulle tatuera mig, ritat upp den på en "gnuggis" och satt fast den på min arm. 
Sen körde han igång. Han var väldigt noga med att kolla med mig hur det kändes, om det gick bra, om jag ville sträcka på armen m.m. Trevlig var han också och vi pratade om hur han blivit just tatuerare. Om ni undrar om det gjorde ont, så kan jag berätta att nej, det gjorde det faktiskt inte. (Det gjorde mer ont att ta bort plåstertejpen, efteråt, som plasten utanpå satt med ;) Det kändes så klart, men mer som en rispande känsla. Meningen var att Mannen i mitt liv också skulle bli tatuerad men det hade blivit något missförstånd vid bokningen, och man trodde att vi skulle göra mindre motiv, så nu hanns inte det med, men han har fått en ny tid för sin. 


Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med mitt nya "smycke". Det är ett motiv jag verkligen kan stå för, det är liksom så mycket jag! Och att jag har ritat bilden själv gör ännu mer att den är min. Suddigt foto tyvärr, då det är svårt att fota inomhus nu (Hade ju kunnat lagt ner mer tid med stativ och annat iofs) men jag tänkte ni skulle få en helhet vad gäller placering och storlek. 
Nu följer en läkningsprocess med noga restriktioner för att det ska bli snyggt och bra. Men jag tycker redan det ser bra ut. Inte alls sårigt och irriterat som jag trott att det skulle bli. 

Har ni någon tatuering? Eller skulle vilja ha någon? Eller ni kanske inte alls gillar tatueringar? ;)


Maria

16 kommentarer:

  1. Ååh så snyggt! Ja, jag vill också göra en, på handleden, men har inte samlat mod till mig än. Har lyssnat lite om det med dina döttrar :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint! Ja jag har ju en på vristen... Ångrar mig ibland särskilt på vintern. Gjort är gjort.. Jag tycker att tatueringar kan vara riktigt snyggt om det är fina motiv. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin! snyggt!! Jag har funderat på en tatuering i några år... saknar min vovve Maja så mycket och skulle vilja ha henne på insidan av vänster underarm. Vi var så oerhört tighta och hon var alldeles för ung för att dö, vi hade så mycket kvar, denna stora snälla vovve och jag. Vem vet, kanske detta blev ytterligare ett steg närmare...

    Ha det gott!!
    kramlisa

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tatuering. Vad roligt att du har ritat den själv med. Själv har jag tre stycken och har valt de med omsorg för de ska ju sitta länge- om man säger så. Är riktigt nöjd med mina. Kan även tänka mig ta någon till med vet inte vad ännu vill inte ha för bråttom. Välja med omsorg.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Jättefin tatuering, och kul att du gjort den själv. Jag har funderat på utsidan av smalbenet, och motivet skulle vara rosa körsbärsblommor på en gren. En blomma för var och ett av mina barn....
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Se där ja, en helt ny stil fick du där :) men den passade dig. Njae en tatuering är inget som står högst upp på min önskelista direkt, men man skall aldrig säga aldrig.
    Hoppas du har en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Hej! Det ser jättefint ut på dig! Jag kan tycka att många passar jättebra i tatueringar. Det inger en viss attityd och din var både personlig men samtidigt neutral och tidlös, vilket jag tror är viktigt.
    Själv skulle jag inte våga göra någon. Inte för att jag är rädd för att det skulle göra ont, utan för att jag skulle ångra mig och tröttna på den...Med femton års betänke-tid så lär i alla fall inte du göra det! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  8. Aha, så det var det du skulle göra:) Kul! Så fin den är, roligt att du ritat den själv.
    Njae, tatueringar är inget som lockar mig.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Såå fin den är, och att du gjort den själv, jättefin! Själv har jag ingen än! :-) Men tankarna är där att jag Ska göra en, funderat bara i så där 20 år...haha...men tänkte jag skulle ta tag i det nu, och då är det mer ngt skrivet med mina barns namn hade jag tänkt. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Kul med eget motiv. Mannen min gjorde en ny över den gamla med barnens namn och jag skulle vilja ha nåt liknande men mindre. Har funderat på det länge nu... Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Coolt! Vet inte om jag vågar, skulle vara orolig att jag ångrar mig:) men nu fick du mig att fundera igen:) kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så jättesnyggt! Jo jag har en liten på vänster överarm. En måne och ett moln och en stjärna. Gjord av tatueringslegenden Doc Forest i Aspudden, 1980 eller nåt sånt.
    Ett tips: Ha alltid ett solstift med högsta solfaktor att ha på tatueringen när du är i solen (även om du bara är ute och är bar-armad). Det svarta i tatueringen brukar svullna upp av solen, och det är varken snyggt eller skönt, och om man börjar fjälla så kan tatueringens linjer bli oskarpa... Min blir påverkad av solen än i dag. Det kan visserligen vara skillnad på färgerna och känslighet, men det är ett enkelt och billigt sätt att behålla tatueringen fin. Färgerna på min (rosa och gult) har blekts rejält, men det går att fylla i om man vill. Men jag gillar att den är lite blekt och ser gammal ut,,, som ett gammalt foto...hihi. Grattis till din fina tatuering. Nu blir du säkert taggad till fler....;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Önskar jag var lika modig..... Har funderat i måånga år men jag är en fegis. Din är såå cool o jag förstår att du är supernöjd. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Bra med lång fundering då det är svårt att ångra sig! Japp min första gjorde jag vid 18 års ålder och nummer 2-4 kom förra sommaren (barnens namn därav 3) och nummer 5 blev förra höstlovet och det representerar min man.
    Så jag gillar tatueringar men helst svart/vita.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Jättesnygg tatuering!:-)
    Risken finns att det inte slutar med en enda.....
    Jag önskade en tatuering när jag fylle 40 och fick en....av min mor och far!!
    Nu har det gått några år och jag funderar på en ny, på underarmen:-)
    Kul att du satte den på armen, då kan du ju se den när du vill:-) och det är ju verkligen som ett smycke!
    Kram/ Helene

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...