söndag 16 november 2014

Söndagsbild med tankar en söndag

Visst minns ni Söndagsbilden, och Fabriken?


Jag saknar ibland Fabriken och Söndagsbilden. Ett tillfälle att visa upp bilder som kanske inte har med någonting att göra. Som en sådan här bild, t ex. En detaljbild där något fångat mitt intresse och kameran måste plockas fram ;) Jag gillar patinan och charmen på den gamla porten till ett förråd. En byggnad som sett sina bästa dagar men ändå finns det något vackert. Något som fångar mitt intresse. 
Ibland är det skönt att bara kunna göra ett sådant inlägg på bloggen. Bara visa en bild liksom... utan att behöva skriva en massa som passar till bilden. Och ibland är det tvärtom. Finns massor jag vill skriva och ingen bild passar... ;) När man vill förmedla tankar och känslor t ex. Känner ni igen er?
Jag har hunnit ha många tankar inom mig denna söndag, trots att vi bara hunnit fram till lunchtid. Väcktes i morse av ett upprört telefonsamtal från någon. Ett samtal som väckte gamla minnen till liv, minnen från ganska precis 6 år tillbaka... då min syster ringde  en söndagseftermiddag i November, för att berätta att hennes son var försvunnen. Jag minns att jag tröstade och sa att säkert har inget hänt, han sover nog bara hos en kompis. Men jag hade fel. För att göra en lång historia kort, så var dottersonen försvunnen i ca ett halvår och återfanns sedan omkommen. Tragiskt! Så det var många känslor och tankar inom mig i och med samtalet i morse, som jag inte vill gå in på mera än så. 
Den här gången hade jag i alla fall rätt! Det värsta har inte hänt och "faran blåstes av". Jag andas ut och återigen tänker jag på att vi ska ta vara på livet och vara rädda om det vi har. Vi vet aldrig vad som väntar... 


Ta hand om er och ta vara på varandra och livet!



Maria





16 kommentarer:

  1. Fint inlägg som ger upphov till tankar och minnen hos oss som läser också.Jag har några minnen av telefonsamtal som förändrat livet för alla inblandade och håller med dig i din slutsats "....ta inget för givet för som sagt ,man vet aldrig när telefonen ringer......

    SvaraRadera
  2. Jag försöker tänka på det varje dag, hur tacksam jag är över hur bra jag har det och har haft det fram till idag iallafall. Finns så mycket som kan hända och hänt människor i min närhet, sånt som gör att vissa aldrig återhämtar sig. Väldigt tragiskt.
    Men jag är en glad skit :) så försöker alltid fokusera på det positiva , nu skall jag stryka lite och hur kul är inte det ? :) Det hade i vart fall varit hemskt om jag inte kunnat stryka, lite så brukar jag tänka.
    Skönt att det inte blev en hemsk utgång även efter det här samtalet. Bilden är vacker. Minns att du köpte eller fick ny kamera för ett tag sedan, skall kolla senare om du skrivit om den någonstans,funktioner, märke o.s.v Yngsta pärlan fyller arton om en månad och önskar sig en ny kamera så vi får se vad det blir för en.
    Hoppas fortsättningen av dagen blir bra.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig detaljbild. Jag saknar också fabriken och teman. Vi kanske skulle ha lite sånt ändå, utan fabriken. Dina tankar är så bra, man måste stanna upp och tänka till lite ibland. Härligt att du kunde ta ditt bubbelbad i fredags Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Usch för sådana tramatiska samtal, för även om det ofta finns en bra förklaring och det löser sig på det bästa sättet, så gör det ju inte alltid det. Förstår att ni alla fasar för liknande samtal efter att ni varit med om ngt så tragiskt.
    Varmaste kramen
    Helena

    SvaraRadera
  5. Inte kul med såna samtal men skönt att det inte var något denna gång!!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Kram på dig! Bra att inget hade hänt men tack för att du ändå påminner oss om vad vi har!

    SvaraRadera
  7. Usch så hemskt, blir alldeles kall i kroppen av läsningen..... Det mest fasanfulla som kan hända, att ens barn försvinner .. :( Förstår lättnaden idag om det kunde "blåsas av"... Varm kram till Er !!!
    Livet är inget för givet, så man får ta vara på det .
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Men fy så hemskt med din systerson. Det absolut värsta som kan hända en förälder. Vilken tur att det gick bra för den här familjen som ringde idag.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Hu vilken påminnelse! Och hemsk upplevelse, det finns ju inga ord att säga om det med att förlora en anhörig när det finns så mycket ovisshet. Jag tror att man på sätt och vis inte kan tänka varje dag att man ska ta vara på varendaste dag eller så, men man behöver de där påminnelserna ibland - och man ska aldrig vara rädd att bry sig för mycket vid de där tillfällena man känner att det behövs. kram

    SvaraRadera
  10. Hu, jag blir alldeles skakis när jag läser detta.
    Livet är verkligen skört och vi måste vara rädd om alla dagar.
    O vi måste vara rädda om varandra och värna om våra nära.
    Hoppas du fick en fin kväll och kunde koppla av lite till slut. Sådana saker tar så på en psykiskt..
    Va rädd om dig och ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. men näää..fy så hemskt!
    Vilken tragedi!
    Varje förälders skräck.
    Skönt att det bara var falskt alarm den här gången.
    Jag tycker din bild är fantastiskt fin och jag gillar att titta på den typen av bilder....det ger en ro på något sätt.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  12. Fantastisk fin bild! Och man behöver ju inte alltid skriva något som har med bilden att göra.

    Usch vilken fruktansvärd händelse. 6 år är inte alls så lång tid när något sådant hemskt har hänt. Tur det gick bra den här gången i alla fall. Men på bara några sekunder minns man ju det hemska. Känner med er och din syster.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Ja hua, dessa samtal är inte roliga :( Känner igen dem. Våra barn, nära och kära är det finaste vi har.
    Vacker bild, det behövs inga ord till den. Den talar för sig själv :) Sköt om er./Caroline

    SvaraRadera
  14. Fyyy jag ryser.. och att leva i ovissheten i ett halvår måste ju vara värre än värst..
    Livet är skört... Även om helgens tillställning jag var på, var en rolig show så var det ändå allvar om just livet!!

    Och det där med bilderna+text känner jag igen, jag kan ha idéer, ord, tankar men sen blir det bom stopp och värsta bloggtorkan för att bild och ord inte passar ihop

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Go kväll!
    Visst är det så, att man måste ta vara på livet och leva här och nu! Jag tror att har man varit med om mycket tragedi i sitt liv, så lär man sig uppskatta det lilla!
    Vilken tur, att det gick bra...och att allting kunde blåsas av!
    Önskar dej en fortsatt fin kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Så sant så sant...vi vet aldrig vad som väntar...suttit och tröstat en lite "tösabite" idag vars bror drabbats av det värsta, värsta , livet skört och vi bli ständigt påminda om hur snabbt det kan ta en annan riktning...
    Kram till dig och alla andra där ute!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...