tisdag 25 november 2014

Ski-lodge-känsla till sovrummets vinterpiff

Om en månad är vi mitt uppe i julhelgen!


För flera veckor sedan började jag tänka på vad mysigt det skulle bli att vinterpynta! Kunde knappt vänta, kändes det som. Men vänta det gjorde jag. Så klart, eftersom det var alldeles för tidigt. 
Sen vet jag inte riktigt vad som hände? Jag kom av mig lite. Har tagit fram och satt ihop några arrangemang av konstbarrväxter bara. Sen tog det stopp. Kanske beror det på att vädret är som det är? Ca 5 grader varmt och grått... Fast det var det nog förra året med, eller...? Eller så beror det på att jag varit så trött till och från denna hösten...? Känns som att tiden bara rann ifrån mig? Är på något sätt fortfarande kvar i hösten. Jag som egentligen tok-gillar att vinterpynta... I tid! Dags att skärpa till sig ;)


Hittade ett par gamla bilder från förra årets vinterpiffade sovrum och tänker att inspirationen ska komma till mig! Jag tänker samma i år. Ski-lodge-känsla! Tänker på Lexington, Ralph Lauren, Artwood, Country living, Newport, Gant, New England... Ja, det blir nog bra det där! ;) Kanske ska surfa runt efter mer inspiration? ;) 

Hur långt har ni kommit med vinterpiffet? Är alla stjärnor och adventsljusstakar på plats redan? 


Maria

11 kommentarer:

  1. Mysigt! Gillar också den stilen. Har inte kommit någon vart alls, det är nog inte lönt att vinterpynta förrän köket är färdigt. Men ljusstakarna kommer fram i veckan:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härlig och julig stil. Jag ska piffa till det med en granrisslinga runt vår spis i år. Bara för att det ser så mysigt ut. Jag har startat lite i soffan... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte ta fram ljusstakarna imorgon när jag är ledig, för övrigt har det varit lite dåligt med pyntandet här också än så länge. Konstigt det där med kameran, har du köpt nytt objektiv då? jag läser ju bara din blogg och tre till nu för tiden. Ja jag kan ju ha haft fel då, , kanske drömt alltihop :) he he jag antar att du vet det bättre än mig :) jag är ju lite snurrig av mig. ha en fortsatt fin vecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Har bara plockat in lite barrväxter i form av små granar och några hyacinter. Idag körde jag en julskiva för första gången. Tänker nog börja lite smått i morgon, men det är likadant här lusten eller orken finns inte riktigt, varken förra året eller i år. Hoppas din vinst kommer snart, skickade den igår.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Lite svårt att få någon feeling med det här vädret.... Glöggminglet på söndag känns ju minst sagt avlägset!
    Men i morgon ska jag smyga igång lite... är det tänkt!
    Gillar era rutiga julstrumpor :)
    Kram Kate
    PS. Tack för att du ger mig tid till efter jul..

    SvaraRadera
  6. Go kväll!
    Jag har faktiskt satt upp ljusstakar och stjärnan. Brukar aldrig ta fram det innan 1:a advent. Men det har varit så grått länge, så i år blev det lite tidigare.
    Din inspiration kommer säkert. Du har ju faktiskt några dagar på dej :-)
    Önskar dej en God Natt!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Så fint du har gjort. Jag har inte hunnit alls långt i mitt piffande. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Här hålls de på med vinterpiffet!! Inte klart dock :)

    SvaraRadera
  9. Så fint! Här har det bara kommit fram några strösaker men imorgon, då tar jag ledigt halva dagen för att fixa här hemma. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Här har jag satt fram stjärnor och ljusstakar i fredags, tyckte det var ok redan då för att vi hade julöppning här i stan. Skönt med mera ljus, det behövs verkligen i mörkret.

    SvaraRadera
  11. Nu drogs mina tankar till vårt julfirande på SkiLodge i Sälen för ett antal år sedan. Det var såå mysigt.
    Kram N

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...