lördag 22 november 2014

Shoppa shorts i November

Mannen i mitt liv förstod inte riktigt...


När jag berättade att jag hade sett så otroligt snygga shorts på Lindex, i torsdags, så såg Mannen i mitt liv fundersam ut... shorts i November???

Idag när jag hade ett ärende till butiken med starkvaror, så slank jag in och köpte shortsen. Köpte faktiskt också den rosa tröjan som butiken hade stylat shortsen med, på skyltdockan. (Vilken tur att butikerna råkar ligga i samma byggnad! ;) eftersom jag dessutom behövde köpa strumpor så fick jag åter igen ta del av den där 100kr-rabatten om man handlar för 400. Bra va! Tänk att jag sparat in 200 Kr på bara några dagar! ;) Tips! Tips! 

Shortsen är lite vida i benen och i spetstyg. Mer som en "byxkjol", än byxor/shorts. Och när Mannen i mitt liv fick se outfiten på, så förstod han vad jag menade med att köpa shorts i November. De "gick hem" hos honom också! Jag minns att jag sydde flera par i liknande modell i olika mönstrade tyger när jag var i 19-20:årsåldern. Det var poppis då, vill jag minnas. Alldeles i slutet av 80:talet, början på 90:talet. Och så hade man ju s.k "cityshorts" med kavaj till. Fler än jag som minns dem? Jag sydde sådana outfits med på den tiden. Trodde nog aldrig att jag skulle sätta på mig shorts tillsammans med strumpbyxor mer i mitt liv... ;)

Jag borde ha lärt mig att aldrig säga aldrig vid det här laget! Inte trodde jag väl att jag skulle hitta så mycket på Lindex som jag vill ha, heller! Handlat 2 ggr samma vecka!! Men visst har den butiken mycket snyggt just nu?! (Nope, jag är inte sponsrad, men just nu önskar jag det, så mycket snyggt som finns! ;


Minstingen hade lagt beslag på kameran, porträttfotning av vovvar, så själv fick jag hålla till godo med mobilkameran ;) Bättre bild på shortsen hittar ni HÄR och tröjan HÄR



Maria


14 kommentarer:

  1. Fint! Den tröjan kan jag också tänka mig. Roligt när man hittar bra saker.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Snygg du är! Roligt att du har hittat så mycket fint som du gillar på kort tid:) Och sparat pengar dessutom.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej,
    kika gärna in på vår nylanserade webshop - www.lantligtivitt.se

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin webshop!
      Kram/Maria

      Radera
  4. wow!!! danke für die bilder und inspirationen, ein schönes wochenende wünscht angie

    SvaraRadera
  5. Det går i perioder det där vad som finns i våra butiker. jag tycker också Lindex har mycket fin nu. Jätte snygga shorts på dig. Kram anette

    SvaraRadera
  6. Snyggt!!! Men inte minns jag city-shortsen på 80-90-talet.... ?! Du är verkligen snygg i Din outfit! Såååå mycket snyggt nu på Lindex. Var in dit igår och handlade, men inte till mig, utan julklappar....
    Skönt att kunna gå undan och kunna ha fredagsgott till kaffet på jobbet. Funkar ju inte hos oss då, som du vet.... Man får gömma gobitarna i hushållspapper på bordet ;) *skratt*. Vilket de stora barnen har börjat fatta....
    Kram Kate
    PS. Räknar och "vill ha" din symaskin... Men måste nog vänta till efter jul. Hur känns det för dig?

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt!!!! Tufft med shorts tycker jag. Och så snygg mix med tröjan! Förstår att maken blev nöjd, du är superfin! :)

    Kramar aka

    SvaraRadera
  8. Visst har dom mycket snyggt på Lindex!! Det har även jag upptäckt!! Förstår att du handlade...jättesnyggt!
    Ha en fortsatt mysig söndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Lindex är en favoritbutik som har såå mycket snyggt. Shortsen är ursnygga, förstår att de fick följa med hem. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Så snygga plagg, Lindex har verkligen hottat till sig senaste åren, förr handlade jag aldrig där...

    Hoppas helgen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Superfint! Och med strumpbyxor kan man ju ha shorts i november :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Helt rätt, jag köpte ett par idag också. Ur snygga ju :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Du gjorde de helt rätt... Snygga shorts!=)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...