fredag 21 november 2014

Så fredagsnöjd!

Go kväll denna fredag!


Hur har ni det med fredagskänslan? ;) Här har det varit en riktigt skön fredag! Jag vaknade nöjd över att jag kände mig rätt utsövd, vilket gjorde att jag orkade ut på en power walk. Det var ett tag sedan jag kände att jag orkade prioritera det. Trötthet och på sista tiden en mage som bråkat med mig har gjort att jag valt bort det. Tyvärr.
Efter en halvtimmes pw som gjorde mig riktigt gott, så blev det dusch och frukost. Sedan tog jag faktiskt bilen ner till mataffären och köpte fikabröd till mina kolleger. (Sovmorgon, så jag hann med det!) Alldeles nybakta fortfarande varma saffranslängder och en låda kanelkakor dukade jag fram i personalrummet. Jag har känt i ett par veckors tid att det nog var min tur att bjuda på något gott nu! ;) Det har blivit många fredagar då någon bjudit på fika. 
Arbetsdagen har flutit på rätt behagligt måste jag säga och när jag låst och larmat stället kände jag mig rätt nöjd med min dag! Saker och ting börjar ordna upp sig! Eftersom Mannen i mitt liv är ute på AW med sina kolleger ikväll, så tog vi "fredagsbadet" redan igår. Och efter en enkel middag i form av potatissallad och rostbiff tillsammans med döttrarna så tassade jag in i min ateljé. Ateljétid en fredagskväll hör inte till vanligheterna, men jag blev nöjd även där inne! Vad jag åstadkommit, det visar jag en annan dag, då det förhoppningsvis är lite ljusare att fota... 


Hoppas ni också är härligt fredagsnöjda!


Maria

9 kommentarer:

  1. Du måste varit poppis hos dina kollegor idag när du kom med nybakat :) Mycket du hunnit med idag och detta fotande i konstant mörker gör mig tokig... Snygg klänning i förra inlägget. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Tack för fikat! Blev äntligen en riktigt bra fredag! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt med Fredagsfika och skönt att du är på bättringsvägen.
    Ibland kan det vara skönt att få rå om sig själv på Fredagskvällarna, bara det inte blir en vana.
    jag har inte hunnit skicka din vinst än, men den kommer snart jag lovar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt med Fredagsfika ♡ ...
    Trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kollega du är Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så skönt när man vaknar glad,pigg och nöjd! Härligt med en PW! :)
    Jag vaknade också nöjd... Men mest att de var efterlängdad fredag.
    Någon promenad eller så har jag inte gjort ;) :) Kram

    SvaraRadera
  7. Mysig fredag! Hoppas att lördagen blir lika bra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Mysig fredag du fick! Kan tänka mig att du blev poppis på jobbet efter den starten på dagen:) Ha en fin lördag! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Bra start på dagen! Brukar ta pw på helgerna när jag vaknat så himla skönt!
    Ja dessa valpar kan vara lite tålamodsprövande. :)
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...