torsdag 27 november 2014

På köksbordet just nu

Bara några dagar kvar till första advent...


Tidigare i mitt vuxna liv, adventspyntade jag alltid på fredagen före 1:a advent. Sen blev det redan på torsdagen före och sedan blev det bara tidigare och tidigare ;) Jag menar... man vill ju ändå ha bort det där någon gång kring nyår så då vill man ju njuta lite innan ;)

I år verkar jag ha gått tillbaka till tidigare traditioner, att pynta på "adventsfredagen"??? ;) Hemma hos oss är köket inte mycket mer pyntat än så här. Ett par ljusfat modell stjärna och en hyacint tillsammans med lite "konstbarr". Inga vintriga gardiner och kuddar.

Förhoppningsvis så hinner jag kanske börja sy de nya kuddarna, i vintrig stil, i eftermiddag då jag slutar lite tidigt. Och så vräker jag fram allt pynt på fredag. Och då kommer även köksbordet ha lite annat piff. (Det här är ju bara "smygpynt") Och lärk-kvistarna kanske får sig lite piff i grenen? ;)  Ja, så får det bli! 

Men nu är det jobb som gäller! Ha en fin torsdag! Och tack för era rara krya-på-hälsningar! 


Maria

9 kommentarer:

  1. Så fint! Här har det också bara kommit in några småsaker men i eftermiddag är jag ledig så då ska det fram men blir nog mindre än tidigare år. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Här har det inte kommit fram ett endaste dugg, och i all röra blir det nog bara ljusstakar och stjärnor på fredag.
    Får se om jag kan plocka lite mossa till adventsljusen, det vore fint.
    Hoppas du mår bättre idag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Så fint du har gjort. O så har det nog varit hemma hos de flesta av oss. an har inte tänt adventsljusstakarna förrän den 1:e advent. Men jag vill ju njuta av det NU inte sen.

    Hoppas att du mår bättre idag.
    Jag ska på olika samtal idag och våndas en del... Men tack för dina fina ord hos mig, det värmer så.
    Ha en fin dag du med!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag tänder inga adventsljusstakar förrän lördag innan första advent. Däremot följer jag traditionen att allt ska vara kvar till Tjugondag Knut. DÅ dansas julen ut ! Det känns bra för mig och att vänta lite tror jag bara är nyttigt. Undrar varför så många klagar över julstress mm Det är väl bara att ta det lugnare för harmonin kommer ju inifrån. Finns inte den hjälper inget julpyntande i världen. Ja, så tycker jag här i Lyan /M

    SvaraRadera
  5. Sååå fint!! :) Älskar att pynta och fixa. Men måste köpa hyacinter o amarllas. Har inte kommit så långt när man har smått! ;)
    Då gör man mest saker hemma... hihi. kram

    SvaraRadera
  6. Julsakerna kom ner från vinden igår ska kolla igenom senare ikväll vad som finns... lördag kommer stakar och stjärnor upp!
    Så skönt att du mår bättre...
    hehe jag känner så igen mig jag är absolut ingen skogs-mulle jag heller! Jag kan gå i vårt motionsspår här hemma det räcker som skog för mig där stigen/vägen är bred. eller grusvägar med skog runt mig

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Man har sina traditioner som faktiskt ruckas lite på med åren. Du har ju alltid så mysigt vare sig det är advent eller andra helger. Jag var på väg att hämta in adventsljusstakarna men hejdade mig. Tar det i morgon... Och du.. klart du är min vän i allra högsta grad Maria.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en jättefin helg
    och första advent!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Ja men Göta Petter, jag har inte hunnit än! Tror jag får ta det i morgon helt enkelt :-). Ser jättefint ut hos dig!

    Svar: Angående vår stuga i södra Dalarna. Bara 2 mil från Ludvika - Söderbärke heter det, kanske du känner till det?
    En gång när vi åkte till Ludvika så jag "Wikers Plåt" eller något liknande namn (mitt emot en färgaffär) och då tänkte jag på dig att det kanske var släkt eller något sådant :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...