lördag 15 november 2014

Ordningen återställd

Äntligen kunde jag bada igen ;)


Ja, jag måste nog säga just "äntligen". Det var så det kändes igår kväll, när jag gled ner i badet där ute tillsammans med Mannen i mitt liv. Det var tre veckor sedan sist. Jag har inte fått bada på grund av min rätt nygjorda tatuering. Men det känns som att den läkt så fint. Varken, kliat, blött eller skorpat sig, så nu tordes jag ta ett bad här hemma, där jag har koll på vattenkvaliteten. (På offentlig plats skulle jag inte gjort det så här tidigt)
Behöver jag säga hur skönt det var? ;) Jag behöver verkligen den där stunden av total avkoppling! Äkta fredagskänsla fullt ut!  Men vi satt inte så länge, jag ville ändå ta det lite försiktigt med tatueringen. Efter badet tittade vi på Idol. De är så duktiga de som är kvar! Har ni någon favorit? 
Idag blir det en tur in till Uppsala för att fixa en del ärenden i djuraffären och på Ikea. På vägen hem blir det att handla på nya Ica Maxi. När jag kommer hem blir det lite hemmapyssel. Kanske lite vinterpiff på porchen? Kliar i fingrarna! Tror ljusslingan åker upp, för att kolla om den är hel. Om jag lovar Mannen i mitt liv att inte tända den mer förrän till advent? ;) 
Så skönt med dessa hemmahelger, tycker jag! Speciellt när förra helgen var en helg när vi var ute på roligheter, så känns det skönt att ha tid för hemmafix. 


Så vad hittar ni på, denna helg i mitten av November?


Maria

5 kommentarer:

  1. Så härligt att kunna glida ner i ett utespa med ett glas bubbel, lyxigt och mysigt :) En helgkväll kan ju knappast börja bättre än så :) Superfint du pyntat verandan också i inlägget nedan, så välkomnande!!

    Önskar dig en fin helg!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  2. Härligt att ordningen är återställd:) Det verkar vara så mysigt med ett utespa.
    Hoppas det går bra med tatueringen.
    Här svettas vi för fullt i köket.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mysigt att starta helgen med ett bad o bubbel. Hoppas du haft en skön hemmadag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Men ååå va härligt!
    Riktigt fredagsmys det där..;)
    Å duuuuuu uterummet...woooooooooooooooooooow såååå snyggt det blir!
    Kan tänka mig att ni kommer älska att sitta där sen.
    Å tänk när du får inreda...ååå så skoj!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. åååå,sååå mysigt o häårligt ni har det! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...