tisdag 11 november 2014

Mera vardagsrumstankar för framtiden

Kul att ni är på min sida angående bordet bakom soffan!

Någon tyckte/undrade om det gick att ta bort någon annan möbel för att få det luftigare. 

Svaret är "No, no"  Inte i nuläget. Den platsbyggda bokhyllan mot den rutiga väggen ska absolut vara kvar. Vitrinskåpet behövs för glasen och får inte plats någon annanstans. Och har jag inga rottingfåtöljer och bord där, så känns det konstigt med bordet bakom soffan...

Eftersom Mannen i mitt liv är så motsträvig i den här frågan om sideboardets vara eller icke vara, så kom jag med ett förslag i helgen. Jag tänker att när vårt uterum är klart, då kommer vi kanske inte sitta i den där whiskyhörnan (rottingfåtöljerna framför platsbyggda bokhyllan, för den som inte vet vad jag menar med "whiskyhörna) Uterummet kommer ju kunna nyttjas året om, så det blir väl där vi sitter? Då tänkte jag att vi kunde ta bort möblerna i whiskyhörnan. 
Då kan vi flytta tillbaka soffan mot väggen under fönstret som vi hade från början. Och så kan fåtöljerna stå mer på varsin sida om soffan och då blir det luftigare. Samt att vi inte behöver sideboardet bakom soffan, för vovven kommer inte kunna ligga emot den ;) 


Men då kom Mannen i mitt liv med en annan "lösning". En lösning som ligger längre fram i tiden, dock... han tänker att när Tvilling1 flyttar hemifrån, så tar han bort den där rutiga väggen, som skiljer  whiskyhörnan från hemmes rum. Och vips så är rummet betydligt större ;) Och whiskyhörnan flyttas liksom längre bort ;) Då får bordet plats bakom soffan ;) 

Väggsnutten intill trappen blir kvar och endera blir en liten del av dotterns rum ett förråd, eller så tas det bort vägg mellan hennes rum och den utflyttade dotterns rum, som ligger intill. Då blir det rummet också större, men huset får ett rum mindre. (Vilket inte spelar så stor roll när vi i nuläget har 7 sovrum) Hängde ni med? 
Som ni märker så finns det alltid planer och idéer när det gäller inredning och byggnationer, här i Villa Wiker. Och tittar man på de gamla bilderna så ser man att jag fixar om ganska ofta, med tanke på att vi inte bott här mer än drygt 2,5 år... ;) 
Men eftersom Tvilling1 inte är på väg att lämna boet, så känns Mannen i mitt livs lösning väldigt långt bort. Så nu är frågan: Vänta och se hur det blir när uterummet blir klart, om vi kommer avveckla whiskyhörnan eller "köra över" Mannen i mitt liv och köpa det där bordet att ha bakom soffan. Bordet som står där nu ska ju tillbaka till köket i vilket fall som helst. 


Svår fråga... Men en eventuell skilsmässa är så klart värre 
än att ha en svart-lurvig soffa... ;) 



Maria

5 kommentarer:

  1. Jag är på din sida och vänta på tvilling1 vet man ju aldrig när väskorna packas ;-) men väggen ? något fint på
    Den vita väggen??
    Kanske blir det luftigare när fåtöljerna flyttas... Väldigt fint är det iaf :-)
    Bjud mannen på en whiskey i hörnan så kanske han ändrar sig ;-)
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... Låter som när vi ska ändra nåt.... Men då är det ofta jag som är motsträvig, men dock inte nu när vi byggde mellanväggen i hallen som nu är klar och vi blev supernöjda, både jag & älsklingen!
    Blir spännande att se hur det kommer att gå... ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS. Ni har så himla fint i Ert stora vackra hus!!!

      Radera
  3. Roligt att följa med i dina tankar och funderingar. Jag gillar när du hade soffan mot väggen under fönstren, det ser så stort och luftigt ut. Men det som ni har nu är också fint. Fönstren är så himla snygga:)
    Lycka till:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Härligt med så djupa fönster. Fint!

    Kram N

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...