måndag 17 november 2014

Måla fan på väggen, och plocka fram vinterpyntet.

Tack för alla fina värmande ord till mitt förra inlägg.
Ja, helt klart var det en hemsk upplevelse då, för snart 6 år sedan. Och de där två timmarna av ovisshet igår... ja, jag har nog lätt att måla fan på väggen... och tro det värsta.

Naturligtvis sa jag ju inget annat än uppmuntrande och positivt till den som ringde mig. Men nog funderade jag, och tänkte på det värsta... Typiskt mig! Kanske beror det på att jag varit med om en del tråkigheter. Många tänker "Det händer inte mig". Men med mina erfarenheter så tänker jag inte riktigt så längre. 

Nej, nej tro inte att jag går omkring och tänker att allt ont kan/ska/kommer att hända mig! Absolut inte, men det jag vill ha sagt är nog att jag tar inget för givet längre. Av mina erfarenheter har jag lärt mig att ta vara på livet, leva i nuet och njuta av det lilla. 
Just nu njuter jag av att ha plockat fram lite vinterpynt här hemma. Ja, jag kallar det för vinterpynt, eftersom Mannen i mitt liv anser att det är alldeles för tidigt med julpynt, glögg m.m redan! Förresten så är mitt pynt inte vidare värst "juligt". Det handlar mer om lite barrkvistar, några hjortar och blommor. I hallen t ex har jag stoppat ner konstgjord julros och grankvist tillsammans med äkta torkade "videkissar". Lagom vintrigt!

Det kommer nog plockas fram vinterpynt så smått varenda dag nu! ;) Har ni också börjat plocka fram vinterpynt, eller julpynt eller vad ni väljer att kalla det? ;)


Maria

5 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp vad som har hänt, så sorgligt och tragiskt. Förstår att du rycker till när telefonen ringer, tänker till en extra gång. Mysiga stämningsfulla bilder.
    Ha en fin tisdag
    Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Hej där.
    Ja, jag håller med dig. Livet kantas av svårigheter som på ett vis gör en starkare och på ett vis skörare.
    Man oroar sig mer kanske. Rädd för saker som man vet kan inträffa.. För det kan ju hända en själv som du skriver.
    Har med en del saker i ryggsäcken som gör att jag funderar mycket på livet och hur viktigt det är att ta vara på det och värna om sina nära och kära.
    Ha nu en fin tisdag och va rädd om dig.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Fruktansvärt! Ja, livet är skört och vi måste stanna upp och leva här och nu. . . har också haft tunga tankar, även om jag vänder det till positiva. . . stor kram N

    SvaraRadera
  4. Usch läste din blogg från igår och förstår verkligen att du rycker till när telefonen ringer, det där är inget som någon ska behöva gå igenom varken som förälder eller närstående. Skönt att det inte var något denna gång, hoppas du har en härlig tisdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vad har hänt ??? fin julbild iaf det är ett llus med jul i november som är så mörk:)




    Ny fredagspost...Ett makalöst nytt hotell i GBG alla måste besöka :)

    ha en HÄRLIG HELG

    LOVE Maria at inredningsvis – inredning it’s, Swedish for decor :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...