tisdag 4 november 2014

Känslor och intryck under en dag

Har ni tänkt på hur mycket känslor och intryck vi fylls med under en dag?


Igår förmiddag tog jag och Minstingen pendeln in till Uppsala för att besöka Akademiska Barnsjukhuset. Det går så smidigt, tar bara 11 min och jag slipper leta parkeringsplats (som knappt finns) till min allt annat än nätta bil ;) 
Redan när vi kliver av i stadens puls får jag en skön känsla av att vara i "storstaden" (Uppsala är både en liten och en stor stad i mina ögon) med pulsen som hör till. I love it! Slinker in på pressbyrån och köper en coffee-to-go och med kaffedoften i näsborrarna och den varma drycken inombords så vandrar vi mot sjukhuset. 
På vägen upp får jag ett sms av den utflyttade dottern som ligger hemma hos sig, med magsjuka, stackarn. Jag ringer upp henne och hennes ynkliga röst fyller mammahjärtat. När barnen är sjuka blir de små igen, ni vet... 
På sjukhuset slår det mig än en gång hur bra vi har det i Sverige med den vård vi har (i alla fall så har jag den uppfattningen, vet att inte alla har det) och vilket fint bemötande vi alltid fått vad gäller dotterns diabetes. Efter läkarbesök och provtagningar så behövde Minstingen äta. "Mat- och sov-klockan" ;)


Mellantjejen mötte upp oss utanför sjukhuset och tillsammans gick vi och stoppade i oss en buffé med thai-mat och sushi. Sushi tillhör Minstingens favoritmat, så det kändes bra att tillfredsställa den önskan. Att sitta där en helt vanlig grå måndag, lite blöt av att missat paraply, tillsammans med halva döttraskaran, det gör mig varm inombords... (Och nu kommer jag förmodligen få skäll för att jag lagt upp denna bilden, där de inte tycker att de är snygga just på grund av vädret...;) Lyckan att få vara mamma...
Efter lunchen var det dags att ta pendeln hemåt igen, tillbaka till jobbet. Måste erkänna att jag hellre hade gjort något åt shoppinglusten som dök upp, när vi satt där mitt i stan... ;)

Kändes ändå helt okej att komma till jobbet så där på eftermiddagen, och mötas av små barn som blir glada när de ser en! =) Efter jobbet var det kvällsmöte där jag från början kände en irritation över något som jag inte kan berätta, men återigen känslor... 

Väl hemma så fylls jag av den där sköna hemmakänslan. Ja, det är många känslor och intryck på en dag, och ändå har jag inte återgett alla ;) 


Maria


13 kommentarer:

  1. Visst har vi många känslointryck varje dag. Man blir glad åt en del och ledsen/arg ibland med. Din dotter har diabetes läser jag och min ena dotter har det med. Inte alltid så roligt med dessa provtagningar och allt som hör till. Jag skulle mycket hellre ta den sjukdomen istället för henne. Men de är duktiga som klara sig så bra med sprutor eller pump som hjälper de. Med rätt kost med såklart och allt som hör till. Ja- du vet ju själv. Vad mysig måndag ni hade tillsammans.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja det har du rätt i! Inte konstigt man är lite trött ibland :-).

    Stackars dottern med magsjuka! Det är ju det värsta man kan tänka sig fyyyy. Hoppas hon kryar på sig snart!

    Länge sen jag var i Uppsala - mysig stad!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Låter som en härlig tur o är enig med dig om att en dags shopping hade gjort seg!
    Irritation...fy o fy. Otäckt när den känslar ligger där o lurar, hoppas den redan är ute o avklarad!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  4. Mycket känslor under en dag! Förmiddagen lät klart mysigast! Irriterat apt var ordet!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Känslor finns ju överallt och hela tiden. Jag har också starka känslor på jobbet just nu, varma känslor hemma och andra känslor dess i mellan. Vilket fint inlägg! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ja många känslointryck kan man få ta del av under en dag både sina egna och andras :) Skönt på många vis och ibland önskar iallafall jag att åtminstone vuxna hade haft sina känslor under kontroll men, men det är troligen en livsprocess för många. Jag tycker att de är vackra dina flickor så tycker de något annat om bilden har de allt lite fel :) I Uppsala har jag varit en gång för kanske 22 år sedan på skapande kurs, tyvärr hann vi ingen shopping den gången.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Stackars dottern som blivit magsjuk, hoppas verkligen det är bättre nu ikväll. Härligt när man kommer hem efter en dag på vift och får den där härliga hemmakänslan. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  8. Mysig halv dag tillsammans Ni fick i alla fall. Åh, trodde det var tvillingarna, dom var så lika och superfina. Inget fel på den bilden inte!! Hoppas besöket hos farbror doktorn var positivt också, med prover och sånt..
    Ja, parkeringsplatserna är under all kritik vid sjukhuset. Många, många fler behövs...
    Hmm, tråkigt med de negativa känslorna angående jobbet :(
    En tisdagskram kommer här från mig till dig!

    SvaraRadera
  9. Det låter som en härlig dag med bra känslor, för det mesta. Och det bästa är väl ändå barnen, sjuka eller inte. Känslorna man får av dem övergår allt annat.

    SvaraRadera
  10. Usch ja så mycket den lilla hjärnan får vara med om ........men härligt! Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Många känslouttryck på en dag. Hoppas dottern är piggare. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Hoppas dottern mår bättre kram Diana

    SvaraRadera
  13. Har också bara gott att säga om vården. De gör så gott de kan, och försöker verkligen, oftast så går det bra (som om sjukvården skulle vara en slags organism istället för en samling människor med kunskap och erfarenhet...;-)
    Döttrarna är jättefina!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...