torsdag 20 november 2014

Höstfeeling, julkänsla och stickade klänningar!

Jag gillar hösten...

Även om det egentligen snart är vinter, så gör avsaknaden av snö att det känns som höst fortfarande! Det gör mig inget, jag gillar hösten. Vill verkligen ta vara på att till exempel grilla korv ute, till lunch på helgerna. Känna den där lite ruggiga känslan, gå i mysiga koftor eller för all del stickade klänningar! Som Bondelid-klänningen jag bär på bilden. En gammal favorit som säkert har 4 år på nacken vid det här laget. Tokgillar den!
Förra året den här tiden visade jag en annan stickad klänning, som fanns hos Lindex. Jag tror inte att jag berättade det, men jag köpte den. (Är ni nyfikna, så finns inlägget HÄR, och det är den första bilden) Supermysig!

Igår kväll såg jag på Lindex hemsida, att de fått in en stickad klänning även till denna jul... Det var en sådan där typisk "Must have!!!"  Många klänningar ropar till mig: "Kööööp" , och vissa mer än andra om man säger så ;) 
Efter jobbet idag åkte jag in till närmsta Lindex och köpte den. Den är verkligen hur mysig och snygg som helst! Om man handlade för 400 Kr, så fick man dessutom 100 Kr rabatt, så jag passade på att köpa med ett par strumpbyxor också, eftersom klänningen bara kostade 399... ;)
När jag gick in på köpcentret så slogs jag av att det ju faktiskt snart bara är en månad kvar till julafton! Det höstliga vädret har gjort att man hänger liksom inte med... Även om jag längtar lite efter att ta fram allt vinterpynt, så är jag som sagt fortfarande kvar i höstfeelingen... Men där på köpcentret spelades julmusik, butikerna lockar med julklappstips, cafeterian erbjuder "Tomte Latte"... Ja, nog fick jag lite julkänsla allt! Och så den nyinköpta vintriga klänningen på det... 
Bild från Lindex shop-online

När vi kom hem, kunde jag inte låta bli att sätta på lite julmusik på Spotify... Bland annat den här låten är så skön att lyssna på! Som väntat så grymtade Mannen i mitt liv lite om något som var för tidigt ;) Men jag gör som jag alltid brukar, låtsas som att jag inte fattar vad han pratar om ;) 

Hur är det för er? Fortfarande höstfeeling? Eller har ni gått in i julkänslan? Eller är det som för mig, "står med en fot i varje"?  ;)


Maria






15 kommentarer:

  1. Så snygga stickade klänningar. Jo, nog har det smugit in liiite julfeeling. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag kör all in på julen. Älskar den här tiden innan o hela resan fram till julafton när jag får pyssla i lugn o ro, smutta på glögg o spela julmusik. Sen på nyårsdagen (nästan) åker allt ut, då är julen slut enligt mig. Du är så fin o klänningen är ett riktigt fynd. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Smyger fram lite ljusslingor här o där i mörkret...
    Såg oxå denna mysiga klänningen, men jag höll mig (då iaf ;) )
    Håller med Home2tiny all in o ut på nyårsdagen.

    Kram Mia i Avesta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning! Alltid kul när någon av alla "anonyma" läsare lämnar ett spår :)
      Jag har också smugit fram lite vinterpynt. Lite i taget och sen på trettondagen är allt borta och tulpanerna vill in ;)
      Kram/Maria

      Radera
  4. Stickade klänningar är en favorit här med vintertid.. Så fin du hittat.. Kraaaam Pi

    SvaraRadera
  5. En fot i varje här med..;)
    Vilka rackarns snygga klänningar! Ja stickat är ju alltid...stickat..;) heeelt underbart! snyggt o skönt!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  6. Haha jag dööör.. jag var tvungen att gå tillbaks o kolla..
    Vi träffades ju nästan på riktigt precis..haha... vi kommenterade hos varandra samtidigt exakt på minuten!! 21:03..
    Är inte det lite komiskt!
    haha..
    Myyyyysigt med bubbel i badet..♥
    kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  7. Haha å min dotter ringde just som jag kommenterade att vi skrev exakt samtidigt annars hade vi nog skrivit exakt igen...;)

    SvaraRadera
  8. Så fin klänning! Jag har också klänningar som ropar "köp mig"....
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Jag har fortfarande höstfeeling, men ser ändå fram emot advent:) Lite dubbel känsla:)
    Så snygga klänningar, skulle gärna ha en stickad.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Gillar också hösten.. Alla årstider har sin egna charm :) Mest är jag en vår och sommartjej! Kram

    SvaraRadera
  11. Så fin du är, och snygg klänning. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Jag gillar också hösten men nu är det nog mer åt julfeeling :)
    Super fin klänning och fin bild på dig
    Trevlig fredag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. God förmiddag!
    Så mysigt att grilla korv och även äta ute. Gäller verkligen att ta vara på dagarna, trots vädret!
    jag önskar att jag hade liite av att trivas i kjol eller klänning. Önskar verkligen att jag gjorde det. Får väl börja att öva....hihi.
    ja du, nu när det är så grått varje dag...funderar jag snart på att pynta lite!!
    Önskar dej en mysig helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Hösten är fin jag gillar den men nu står jag också med en fot i varje...
    Fördelen med barmark är
    Att man fortfarande kan ut och springa ;-)
    Jag är lite sugen på att pynta till trappan på utsidan...
    Snygg klänning

    Kram och fin kväll
    Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...