fredag 14 november 2014

Gråaste November med mysbelysning

Ja, det är verkligen mörkt nu... Både när man går till jobbet och när man går hem...


Jag tänker nog sätta upp ljusslingorna ute på porchen snart! Jag tror inte jag kan vänta till första advent ;) Och skidorna som jag köpte mitt på sommaren 2013, som blev så snyggt där på porchen. De vill jag också ställa fram. Snart. Kanske redan nu i helgen? Mannen i mitt liv tycker helt säkert att det är för tidigt...

Själv tycker jag bara att det är mysigt! Kunde inte låta bli att plocka fram lite inspirationsbilder från förra året. Blir så sugen på att börja vinterpiffa! Gillar slingan som löper längs porch-taket. I år har vi köpt till ett par sektioner, förra året räckte det inte ända fram till groventrén. Får se hur långt det når i år. Kanske vi får köpa ännu fler? 
Belysning får jag nog aldrig för mycket av. Kan tänka mig att köpa lite mer lampor till "hemmets alla vrår". Har tittat lite hos Lysman, som har en hel del som skulle passa in hos oss. Både "året om belysning", men även adventsbelysning.

Jag gillar att ha fina lampor här och där hemma. På bord och annat.

Det är en ganska stor del av inredningen, tycker jag.
Till och med i tvättstugan vill jag ha mysbelysning i fönstret ;)
Jag har faktiskt gjort ett par lampor själv också. En bordslampa av en tom whiskyflaska och en speciell "flask-lampsladd".

Och en hänglampa av en vanlig lampsladd, med stor lampglob snurrad på en konsol. Med miljövänliga ljuskällor så kan man få slösa lite med mysbelysningen så här års, tycker jag. Eller hur?

Och tänk vad mysigt det blir när vi får klä julgranen! (Ja det är några veckor kvar, jag vet! ;) Ja just det, undrar om ljusslingan till granen är hel? Förra året hade vi en kraftig kungsgran, och belysningen kändes lite "liten". Kanske dags att köpa ny slinga? Måste komma ihåg att kolla upp det i tid!

Har ni mycket lampor hemma? Har ni belysning utomhus så här på hösten/vintern?


Maria

6 kommentarer:

  1. Så fint du har, här är en till som längtar hejdlöst efter uteslingor o adventsmys..
    Ha en skön fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har rätt mycket lampor här hemma, gillar mysbelysning. Saknar dock en ljusslinga, det är jag sugen på att köpa en. Och arbetslampan du har där, de gillas:)
    Fint hos dig som alltid.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mysigt vid er entré. Får nog bli lite fix på utsidan här i helgen. Många olika snygga. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Varje höst så blir jag varse om att jag tycker vi har alldeles för dålig belysning!! Så går jag och trånar efter nån lyxig lampa! Jag tycker också att det kan vara svårt att hitta lampor som passar in! Men en ljusslinga från Granit ska jag iallafall införskaffa! De hade massvis av snyggt nu såg jag!
    De där skidorna påminner mig om ett par min pappa hade på 70talet när vi skidade ut på utflykt!

    Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så himla fint!=) Ha en fin fortsatt helg och kommande vecka=) Kraam

    SvaraRadera
  6. Vackert med dessa gamla skidor. Ska bli så mysigt att få julpynta :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...