onsdag 5 november 2014

Garage eller inte? För bilen eller som butik? ;)

Vår carport med tillhörande förråd blir mer och mer klart...
En helt "ostylad" bild på carport/förråd-bygget. 

När vi byggde vårt nya hus valde vi att bygga en carport med förråd, istället för som vid det förra huset; ett dubbelgarage med två portarTill skillnad från många grannar så använde vi faktiskt vårt garage till just bilarna, och inte som förråd...
Men ändå valde vi bort garage denna gång, av någon anledning som jag egentligen inte riktigt kommer ihåg. Men det diskuteras ju lite huruvida bilar mår bra av att stå i garage eller ej?
Även om vi på sätt och vis har byggt vårt drömhus, så har jag fortfarande en husdröm om att bygga mer ute på landet.  På en stor tomt gärna med plats för både häststall, för de hästintresserade tjejerna, och kanske ha en butik i garaget ;)  Jag vet en tjej som hade inrett garaget till en liten klädbutik,  och det var supermysigt.  Vid vårt förra hus och även huset innan dess fantiserade jag ofta om att ha tygbutik i garaget.

Och skulle jag tröttna på butiken, så kan vi ju alltid köra in bilarna där i garaget istället ;)



Maria









11 kommentarer:

  1. Härliga drömmar, och vem vet???? Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Här har du en till, vi har ena bilen i garaget och även värme där så det är kanon när det är minusgrader ute...
    Man måste få drömma eller hur

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Härligt att få drömma lite :)
    Jag drömmer också om ett hus på landet.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med planer och drömmar och ikväll är jag glad att vi har garage till bilarna då det visst ska bli söm inatt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Nu ska jag säga något så klokt som jag inte lever upp till själv men jag kan alltid tipsa dig. Jag tycker du ska testa dian drömmar........en vacker dag kan du tänka på det du faktiskt provade, vad är det värsta som kan hända? Jag tror inte det är många som ångrar det de faktiskt gjorde utan förr det de aldrig gjorde. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hej fina Maria! TACK för din kommentar hos mig för lääääänge sen... sorry för en alldeles för sen respons!!! Ja visst är det någonting alldeles speciellt med tvillingar... förundras över detta dagligen. Häftigt och väldigt intensivt! :)
    Underbart att drömma. Och titt som tätt går ju drömmar i uppfyllelse också!
    Ha det fint!
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  7. Härligt att få drömma o varför inte prova. Du är så himla duktig så jag tror minsann att du hade fått en rejäl snurr på en sådan verksamhet. Vi har dubbelgarage, men inte står bilarna där, ha, ha.....vi har också andra planer för garaget som vi kanske någon gång blir klara med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Men åh vad det låter spännande! Har faktiskt tänkt tanken att ha en butik i vårt garage, men det går inte riktigt, vi bor på en gata där husen står rätt tätt...
    MEN kanske i vår stuga i Dalarna hehe! Bara ha öppet lite då och då kanske... eller kanske inte, ja du hör ju!
    Men drömma kan man ju göra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Butik på landet låter jättemysigt, det är ju så trevligt att besöka såna där små pärlor.
    Jag har fått till en ljusverkstad här på vår lilla gård och planerar att ha öppet nu framåt jul. Spännande!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Men åhhh, förstår ju precis....klart du ska testa dina drömmar som föregående talare nämnde! Om inte det fungerar så gör om det bara till garage =) Man lever ju bara en gång! Testa nya gränser är väl vad livet går ut på i viss mån?

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...