onsdag 19 november 2014

Gamla tavlor, putsat silver och "glöggbrott"

I två dagar har jag rensat


Rensat några skåp här hemma. Och i ett skåp med diverse ljuslyktor, vaser och annat inom området inredning, där hittade jag två gamla undanlagda tavlor. 


Två stycken tavlor som jag fått i födelsedagspresent någon gång på 90-talet. (Åh, när jag tänker på det så var det alltså innan jag ens fyllt trettio!) Små tavlor med bilder på viner med tillbehör. Jag tog fram dem och funderar på om jag ska ha dem framme? Kanske måla om ramarna i helsvart. Matt. Nu är de i någon slags "lyxig shabby-chic". Svart med guldslipningar. Inte snyggt alls med min smak jag har idag... Vad tycker ni om tavlorna? Hiss eller diss? Framme eller  kvar där inne i skåpet? ;) 

På sätt och vis kan de passa där på skåpet i whiskyhörnan. Tillsammans med årets alla "bubbelkorkar". Glaskupan har fått ett nytt fat att vila på. Tog fram ett silverfat och putsade upp det. Blänker så fint nu. Tidigare stod kupan på ett ostfat i trä. 

När jag hade städat klart här hemma (onsdag betyder städ-dag) så värmde jag lite glögg. Och vet ni... Mannen i mitt liv chockade nog både mig och Mellantjejen. Han begick nog nästan ett brott i "julmys-lagen" (Eller vad han nu lyder under ;) Han tog en skvätt glögg! Redan! Fast det är hela en och en halv vecka kvar till advent! 

Undrar om han mår riktigt bra??? ;)


Maria

5 kommentarer:

  1. Absolut iss. Jättefina ju.. Klart du ska ha dom framme. Vad roligt att hitta sånt i skåpet. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hiss ska det ju stå, min h-tangent hänger sig lite då och nu./ Pia

    SvaraRadera
  3. Tycker tavlorna är jättefina så def ett Hiss från mig

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Söta tavlor tycker jag.
    Fy vad hemskt med din systerson. Min värsta skräck när killarna är ute på nåt, sitter jämt med mobiltelefon och ringer. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Superfina tavlor, Maria! Ha dom absolut framme tycker jag!
    Meeeen...... Hur tänkte han där???!!! asg* Jag har gjort som din make...fuskat redan;)
    Kram Kate
    PS. Önskar gärna ett råd av Dig, som sömmerska, inne hos mig.... om /när du har tid!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...