torsdag 6 november 2014

Fika, vänskap och en söt ny ljuslykta

Att ha vänner är viktigt.


I eftermiddag fick jag fika sällskap här hemma. Fina Pia (Med den här trevliga bloggen) var det som hängde vid köksön med mig!
Pia och jag har varit kolleger i åtta år. Vi var båda med vid starten på förskolan. Vi har aldrig jobbat på samma avdelning, men ändå tycker jag att vi haft en fin ganska nära kontakt. Vi har ofta pratat om vardagen och kanske framför allt livsfrågor. Peppat varandra och kramats en hel del. 

Sedan snart ett år tillbaka jobbar Pia på en annan förskola, och vi ses inte ofta eftersom vi också bor en bit ifrån varandra. Eftersom Pia också bloggar, så "möts" vi ofta via inläggen och dess hälsningar.

Länge har vi pratat om att ses, och idag blev det alltså äntligen av! Drygt en timme satt vi och pratade om allt möjligt. Stort som smått. Jag har många gånger saknat Pia som kollega, men nu vet jag att jag kanske saknat henne ännu mera som vän. 

En vän är ju någon som man känner att man litar på och även känner sig bekväm att anförtro saker åt. Det är inte alltid lätt när man flyttat 20 mil från en ort och ska skaffa nya vänner, man vill ju liksom ha vänner i närheten också, inte bara i "hemtrakten". Det kan ta lite tid innan man berättar "vad som helst" för någon. Jag är glad och tacksam för mina vänner. 

Pia hade med sig ett litet fint inslaget paket, ni vet en sådan där "istället-för-en-blomma-gåva", som innehöll en söt liten ljuslykta.
Tack än en gång för trevlig fikastund (och söta ljuslyktan förstås!) idag min vän!

Ljuslyktor kan man verkligen aaaaaldrig få för många av! Inte enligt mig i alla fall, men jag har en stark känsla av att Mannen i mitt liv är av annan åsikt ;) Men visst är ni många som är på min sida?! ;) Nya lyktan lyser så mysigt och välkomnande i hallen tillsammans med veckans nyinköpta snittblommor. 

Hopppas ni alla har åtminstone en fin vän att dela stort och smått med! Var rädd om den gåvan!


Maria

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig vänskap....jag och min kollega är också eller har blivit väldans goa vänner och vi har sjukt kul ihop. Släpp inte taget om din Pia. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. O ja vänner är SÅ viktiga och kanske ofta de som man har haft längst i livet;)
    Mysigt att träffas och prata om sånt som man kanske inte gör med knappt någon annan.

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Vilken söt ljuslykta. Så mysigt att få träffa en kär vän igen och visst ska vi vara rädda om de. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Men gulle dig då! Det är ju jag som ska tacka för att jag fick komma, håller med dig så trevligt, avslappnat och mysigt Vad fint det blev med lyktan där i hallen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så söt lykta... Så himla fina bilder. Hoppas du får en fin vecka och helg. KRAM!

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten present du fick av din fina vän. Vänner är nåt man ska vara rädd om. Inte så lätt att skaffa sig nya...
    När man slutat arbeta, så blir tillfällena ännu mindre att hitta nya. Då är det roligt att ha bloggvänner, och har man tur (och tid) så kan man träffa dom i verkligheten sen. Det kan bli en ganska märklig, och positiv upplevelse, då bloggvännerna vet så otroligt mycket om ens liv och hem. Och man själv känner deras...
    Men det är ju ändå vad man väljer att dela med sig... Ha en fin fredag och kommande helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Ja vad vore livet utan vänner.. <3
    Så himla fint i er hall och så inbjudande!
    Ha en fin fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Håller med dej! Vad vore man utan sina vänner!! Är så viktigt att man "odlar" vänskapen, och jag är så Tacksam och glad över alla mina vänner!
    Låter som om ni hade en mysig fikastund tillsammans!
    Ha en fortsatt härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jag har ju haft förmånen att träffa både dig och Pia IRL så jag vet ju att ni är lika trevliga i verkligheten som på era bloggar! Viktigt med vänner och bra kollegor!

    Önskar dig en fin helg kära bloggvän! Kram jenny

    SvaraRadera
  10. Jag är på din sida, ljuslyktor kan man inte få för många utav ;) Vänner är viktiga och jag är tacksam över de jag har. Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...