fredag 7 november 2014

Det blev fredagskänsla den här veckan också!

Hallå på er!


Ja, men det blev fredag den här veckan med... Det fanns liksom ett slut på arbetsveckan. Och vilken final sedan... Jag och kära kollegan tyckte att vi var värda en halv dagslön var extra idag, då vi jobbat häcken av oss på grund av manfall. Eller kvinnofall, då det faktiskt bara jobbar kvinnor på min arbetsplats. (Tyvärr!
Faktiskt så tycker jag att vi var riktigt duktiga att hålla humöret uppe även när det var som allra "värst". Ibland får man skratta åt eländet, det finns inget annat ;)  Ingen kom till skada, men allt tog en lite längre tid än vanligt och vi höll verkligen värmen uppe! Vi skojade om att det säkert var alldeles immigt på fönstren ;) 
Nu har jag tankat lite fredagskänsla i form av att trängas i matbutiken. Där jag faktiskt också fick en mysig pratstund med fina grannen C, som bor "på andra sidan trädet". Vi bestämde att det snart måste vara dags för ett glas vin. Eller det kan nog bli två... Och jag hoppas att det också blir just S N A R T!!! Fredagskänslan tankas också med "Stora Fredagsgroggen". Nä... nu ljög jag... En liten Mojito bara, som jag muddlat ihop ;) Och så blir det räkor till middag. 
Men något bad blir det inte då min nygjorda tatuering tydligen inte ska vara med om sånt så här i början. Så den där 100%-iga fredagskänslan lär ju inte infinna sig... Det fattas typ 2% ;) Men jag får leva med det ;)  Hade faktiskt verkligen behövt det där varma badet idag... Får ta en het dusch istället! Fast det är ju i badet som vi reflektar jag och Mannen i mitt liv, kom jag på nu! Det blir lite trångt om vi ska stå i duschen och snacka förstås! ;) Men imorgon... då fylls det på energi igen med mäss-besök! 

Ha en riktigt fin fredagskväll!

Maria

8 kommentarer:

  1. Låter som en tuff dag på jobbet, hoppas du får en lugn, mysig kväll (trots uteblivet bad:)).
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ah - den där porshen! Den är så underbart fin!
    Ha en trevlig fredag! Bra kämpat trots manfall! Aldrig känns väl en fredag så skön som efter en extra tuff arbetsvecka.

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Känner allt igen de där dagarna på jobb....bättre att skratta....det blir roligare så. Ha en fortsatt bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Äntligen fredag- när jobbet blir övermäktigt är fredagen mer än välkommen. Jobbar med samma som du och min vecka har varit ett h- vete- usch det lät starkt .... Min räddning ibland är att att kika in på fina bloggar o njuta - så här hälsar jag på ofta. Tack!!
    Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fin hälsning!
      Hoppas du får en bättre vecka denna vecka!
      Kram/Maria

      Radera
  5. Glada skratt gör allting mycket enklare. Här blev det ingen bastu bara soffan och tv:n. Somnade på lunchrasten i fredags det har väl aldrig hänt förr. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Skönt med helg o fredagsmys efter en tuff vecka. Ha nu en fortsatt skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Skönt att du fick håret klippt av dottern! Så smart att undvika denna storta kostnad.
    Skulle med vilja det. Håret blir ruksigt dyrt att gå till frisören.
    Borde nog göra det någon gång med.

    Vilken fin bild på din altan! Hoppas detgick bra o handla i storruset! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...